Forum Shire |
|
| Zmiany przy kreatorze postaci | |
|
+3Kojot Fëandil Êlentáriel Mardro 7 posters | |
Autor | Wiadomość |
---|
Go?? Gość
| Temat: Zmiany przy kreatorze postaci Pią Cze 29, 2012 2:09 pm | |
| Jak każdy wie chcemy opierać się na świecie stworzonym przez Tolkienia, jednak wielu graczy nie ma o nim zielonego pojęcia już na samym wstępie może gracz stworzyć coś zupełnie sprzecznego z ramami krainy. Aby nie dopuścić do dziwnych postaci to co tu przedstawię i opisze jest związane bezpośrednio z kreatorem postaci. - Cytat :
Zacznę może od ras zaproponowanych przez Feana, które mają w domyśle zmienić te co są, gdyż w obecnym dwie różne nazwy rasy oznaczają tą sama ale figurują. O to nowa zaproponowała przez GMG lista uaktualnionych ras i plemion ludzkich oraz które reszta.
RASY- - Człowiek - Hobbit - Elf - Krasnolud - Ork
-SZCZEPY-
---> Człowiek - Bardan - Balkowie (Easterlingowie) - Beorning - Dunedain - Dunlandczyk - Dorwiniondczyk - Easterling - Eothed - Gondorczyk - Haradrim - Haladnin - Lossoth - Variag - Rohańczyk - Wos - Woźnicy (Easterling)
* Tutaj szczepami prestiżowymi, byliby Dunedainowie (Ludzie Zachodu), oraz Czarni Numenorejszyczy (Korsarze z Umbaru). W oby dwóch rasach płynie krew szlachetnych Numenorejczyków, którzy żyli o wiele dłużej od reszty ludzi, byli także od nich wyżsi. Prestiżówki do wyboru dobre (Dunedainowie) i złe (Czarni Numenorejczycy). Pierwszych wybierałby Namiestnik Arnoru, lub Gondoru (siedziba Annuminas, oraz Minas Tirith), natomiast tych drugich Władca Umbaru (miasto portowe z twierdzą Umbar). Na każdy z tych szczepów, trzeba byłoby się zgłaszać poprzez złożenie podania (z wysokimi wymogami fabularnymi)
---> Elf - Teleri - Avari - Sindar - Nandor - Laiquendi - Moriquendi (Elfy Ciemności) - Umanyar - Eglath
* Prestiżowe: Eldarowie, Vanyarowie, Noldorowie, oraz Galadhrimowie. Cztery najszlachetniejsze i najwyższe szczepy elfów. Ostatnimi przedstawicielami w Śródziemiu byli tacy bohaterowie, jak: Gil-galad, Galadriela, Cirdan, Celeborn, czy Elrond. Wybierałaby ich rada Quendi - królowie Lórien, Rivendell, oraz Wielkiej Zielonej Puszczy.
** Galadhrimów wybiera wyłącznie Władca Lórien - szczep charakterystyczny dla tej krainy.
*** Calaquendi zupełnie wykluczone z wyboru, bowiem "elfy światła" za wielkiej wędrówki osiadły się w Amanie, pałając zbyt wielką miłością do dwóch drzew.
---> Krasnolud - tutaj wszystko się zgadza
* Khazad - prestiżówka wybierana przez Władce Morii.
---> Hobbici - Harfootowie - Fallohidzi - Stoorowie
--> Ork nie posiadały szczepów (tutaj będzie można wybrać pochodzenie: Góry Mgliste, Dunland, Mordor etc.)
* Uruk-hai, jako szczep prestiżowy. Werbowani przez Władcę Angmaru, lub Czarnego Pana (Władca Mordoru)
- RASY PRESTIŻOWE-
MG osądzaliby podania na rasy prestiżowe. Typowa elita graczy fabularnych, najbardziej zasłużeni, z największymi umiejętnościami, a co najważniejsze AKTYWNI.
---> Istari (Władca Isengardu automatycznie miałby tę rasę) ---> Ent ---> Majar
Do tej propozycji pozwolę zaproponować parę zmian. Pierwsza z nich to Zbić Easterlingów w jedno. I tak plemiona te będą mało popularne. Nie potrzeba powtórzeń Rasowych Khazad to nie rasa prestiżowa tylko nazwa krasnoludów w ich ojczystym języku Khuzdûl Eothed - przodkowie Rohirrimów -nie potrzebne zamieszanie Do reszty tej propozycji nie mam zastrzeżeń. Ale co to ma do moich kwiatków przy kreatorze. Zacznę od wierzeń. Mało kto wie kim byli Valorowie i z tego powodu może przypadkiem wybrać nieodpowiedniego Valara do swoich wierzeń. To co opisze będzie propozycja dostępności tych że istot do danych szczepów/ras. - Eru (Powinien być dostępny dla wszystkich z wyjątkiem orków i Uruk Hai.) - Manwe (Drugi Najpotężniejszy Valar, zwany Królem Valarów, Królem Ardy. Wyznanie dostępne dla każdego szczepu elfów i tylko dobrych szczepów ludzi) - Ulmo( Zwany Królem mórz, zaopiekował się Teleri i to ten szczep powinien go wyznawać aczkolwiek inne elfy również powinny mieć dostęp jak i każdy człowiek, szczególnie marynarze.) - Aulë (Twórca Krasnoludów i to powinien być ich główny Valar, aczkolwiek Noldowie również mogą go wyznawać z racji, że ten szczep uczyć się od niego.) - Námo(Lub inaczej zwany Mandos pilnuje domu umarłych. Mam lekki dylemat ale sadzę, że każdy z wyjątkiem orków może w niego wierzyć.) - Irmo (Władca snów. Elfowie, gdyż to oni mogą korzystać z jego źródeł - Tulkas (Najpotężniejszy i najmężniejszy. Powinny go wyznawać dobre szczepy ludzkie i elfowie.) - Oromë (Pan Lasów. Powinien być wyznawany przez elfy oraz takie szczepy ludzkie jak: Haladnin, Wos, Beorning te trzy Ludy sa najbardziej związane z lasem) - Varda (Żona manwego, opiekuje się światłem. Dostępność tylko dla elfów, szczególnie dla Quendi) - Nienna (Siostra Irmo, z racji, że opłakiwała zło Melkora Dostępna dla Dobrych ras.) - Yavanna (Żona Aulego jej domeną jest przyroda zwłaszcza lasy. Na jej prośbę powstali Entowie więc dostępna dla Entów, elfów i ludzi lasu opisanych wyżej) - Vairë (Zwana tkaczką. z racji tkania gobelinów. Przypuszczam, że jedynie niektórzy elfowie oraz dunedainowie mogą ją wyznawać bo to cotkaprzedstawia wszystko co ma miejsce w czasie.) - Estë (Mieszkała Z Lorien jej imię znaczy odpoczynek, więc elfowie z Lorien mogą ja wyznawać) - Nessa (Żona Tulkasa, lubi zwierzęta. Dostępna dla dobrych ludzi, szczególnie ludzi Lasu i elfów.) - Vána (żona Oromego, młodszą siostrą Yavanny. Jej imię znaczy Wiecznie Młoda. Zdecydowanie tylko elfowie.) - Melkor zwany Morgothem (choć zabity wyznawany przez Złe szczepy ludzi jak i orków) [dodałbym go] - Niewierzący (te opcję usunąć dla elfów i dunedainów) Skoro propozycja odnośnie wierzeń została napisana teraz propozycja odnośnie dostępności Charakterów. Mamy Dostępne takie: Praworządny dobry (1) Neutralny dobry (2) Chaotyczny dobry (3) Praworządny neutralny (4) Neutralny (5) Chaotyczny neutralny (6) Praworządny zły (7) Neutralny zły ( Chaotyczny zły (9) Nieprzewidywalny (10) Dla Elfów powinny być dostępne tylko i wyłącznie: 1,2,3,4,5,6,7 (Nie mogą być to nie wiadomo jak złe istoty Dla większości ludzi wszystkie. Dla Trzech szczepów które były pod wpływem Saurona czyli Easterlingowie, Haradowie, Czarni Numerojczyczy i Variagowie dostępne (7,8,9,10) Jeśli jakiś gracz chciałby odgrywać Tolkienowskiego Drizzta Do'Urden składałby podanie do MG z racji, że takowa postać jest bardzo trudna do odgrywania. Oceniali by to namiestnicy tych krain + MG) Khazadowie to wszystkie, Hobbici, Entowie i Dunedainowie mieli by dostępne 1,2,3. Orkowie wiadomo 7,8,9 Te propozycje mają przystosować Kreator do Świata Tolkiena. Trochę długi post |
| | | Mardro
Nick : Lómendil Aldaser ID : 3 Ranga : Główny Doradca Liczba postów : 386 Join date : 31/05/2012 Age : 34 Skąd : Olkusz
| Temat: Re: Zmiany przy kreatorze postaci Pią Cze 29, 2012 2:19 pm | |
| Wszystko ładnie pięknie, ale doczepię się do Morgotha. Nie został zabity. Został wygnany poza obręb Ei(Wszechświata) i tam uwięziony. Wyznawanie go nie ma najmniejszego sensu, bo nie ma żadnej siły sprawczej na Ardzie(Ziemi) Wybór wyznania też dla mnie jest bezzasadnie ułożony Każdy ma prawo oddawać cześć (i tak to powinno być nazywane, bo wierząc w jednego Valara wierzysz w pozostałych i Eru ) kogo uważa za słuszne. A w zasadzie powinien brać Valara, który odpowiada jego profesji. Na przykład Ulma powinni wybierać żeglarze i wszyscy pracujący na wodach Ludzie z Esgaroth mogliby mieć go jako głównego Valara (w końcu Miasto na Jeziorze). Zgadzam się za to, że ateizm u elfa i dunadana jest taką samą bzdurą jak stwierdzenie "Polska napadła na Niemcy w czasie drugiej wojny światowej i założyła tam obozy zagłady". | |
| | | Go?? Gość
| Temat: Re: Zmiany przy kreatorze postaci Pią Cze 29, 2012 2:29 pm | |
| Wygnany? Dobrze wiedzieć Ale pamiętaj, że Sauron Panował przez dwie Ery Nad nimi i nie wiadomo jak im pomieszał w głowach. A dolicz, że Haradrimowie uważali Numerojczyków za Bogów Dlatego mógłby być Wiara to trudna dyskusja i liczę na na owocną dyskusje.Nie można zaprzeczyć że elfowie maja z nimi wspólnego najwięcej. Aczkolwiek można podzielić ich na preferowanych i nie. ^^ Chociaż Haradrim/Variag wyznający orome to dość ekscentryczne zważywszy na to kim są |
| | | Mardro
Nick : Lómendil Aldaser ID : 3 Ranga : Główny Doradca Liczba postów : 386 Join date : 31/05/2012 Age : 34 Skąd : Olkusz
| Temat: Re: Zmiany przy kreatorze postaci Sob Cze 30, 2012 11:50 am | |
| Podoba mi się zwłaszcza pisanie w stylu "Kali chcieć mieć", tak abstrahując od tematu. Argument odnośnie Morgotha przyjmuję. Wśród Haradrimów i innych podobnych nacji powinien być dostępny (moim zdaniem) tylko on i ateizm Elfowie wszystkie poza ateizmem i Melkorem, a ludzie... W zasadzie wszystkie, tylko z zaznaczeniem wyraźnym, które profesje (u elfów i ludzi) Krasnoludy tylko Aule (i dla nich wyświetlane jako Mahal), wątpię czy spotkanie krasnoluda czczącego innego Ainura jest możliwe w Śródziemiu | |
| | | Go?? Gość
| Temat: Re: Zmiany przy kreatorze postaci Sob Cze 30, 2012 11:22 pm | |
| Zanim cokolwiek z takich zmian wprowadzimy, poczekajmy na Feana, bo to on ma w tej kwestii najważniejsze zdanie, skoro wziąłeś coś, co napisał, poza tym, skoro kreator ma ładnie wyglądać, najlepiej by było, jakby gracz miał możliwość poczytania, ładnego i ciekawego tekstu dotyczącego danej rasy, a to trochę czasu zajmie.
Uwierz mi elfy mogą być bardzo złe, zależy od fabularnego rozegrania postaci, poza tym, nie ograniczajmy aż tak bardzo graczy z tymi charakterami...ja to bym je w ogóle wywaliła, nie jestem zwolenniczką posiadania charakteru postaci i odgórnego narzucania, jak powinna zachowywać się dana postać, co automatycznie ogranicza fabularnie reakcje i rozwój postaci, bo musi zachowywać się tak, jak nakazuje charakter. To tak, jakby na realu nakazać kilku grupom osób, zachowywać się dobrze, źle, neutralnie itd.
Poza tym, jak pisałam wyżej- bez odświeżonych opisów nie mam owy, by poprawić kreator, dlatego czekam na Feana i musimy się za to zabrać, ewentualnie poprosimy graczy o pomoc, ale nie wiem co Fean na to.
|
| | | Go?? Gość
| Temat: Re: Zmiany przy kreatorze postaci Nie Lip 01, 2012 1:00 am | |
| Mam nadzieje, że rozumiesz co to jest świat oparty na czyjeś twórczości. W czymś takim pewne ograniczenia muszą wystąpić aby nie przyprawić mistrza Tolkiena o pośmiertny zawał serca. Elfy w innych grach niech będą sobie złe. Tutaj mogą być co najwyżej leciuteńko złe(dlatego dałem im neutralnie zły) bo tak zostały opisane. Jeśli komuś nie pasuje gra oparta na czyjeś twórczości co narzuca pewne ograniczenia niech zmieni grę. Elf zły to strzał w czoło twórcy. W realu też są pewne ograniczenia, a w przypadku tych ras również muszą istnieć. Mam nadzieje że rozumiesz i nie będę czyta łpóźniej nawet sugestii o złym elfie czy przeuroczym Variagu bo z automatu wołam wszystkie siły by ściągły Tolkiena z grobu i to tej osobie wytłumaczyły skoro nie może to osoba co zadała sobie trud przeczytania jego książek Btw zrozum jedna z bardziej ulubionych ras Tolkiena były elfy i niszczenie ich w szczególności to gwałceniu jego twórczości. Dosadne zdanie ale taka prawda |
| | | Go?? Gość
| Temat: Re: Zmiany przy kreatorze postaci Nie Lip 01, 2012 9:48 am | |
| Owszem, jest oparte i rozumiem, ale to gracze mają kreować swoje postacie, według tego jak oni chcą. Niech sobie grają, w świecie opartym na czyjejś twórczości, ale to gracze kreują to co dzieje się na grze. Dlaczego mam zabronić odgrywania złego elfa, jeśli ktoś świetnie to będzie odgrywać i będzie miał dobrze podany powód czemu tak jest? Zastanów się chwilę, nad tym co piszesz.
Poza tym, na wielu grach, które są na czyjejś twórczości charaktery, do odgrywania postaci, na ogół są usuwane(z resztą, na wielu grach, jak zauważyłam, zaczynają zanikać charaktery postaci, bo wtedy gracz ma większe pole manewru w odgrywaniu postaci i ma większy wpływ na jej zachowanie- są bardziej naturalne, a nie zaprogramowane jak roboty według danego systemu operacyjnego). Każdy inaczej widzi swoją postać w danym świecie, dlatego też dobre i porządne opisy rasy, zawierają w sobie określone ramy zachowań, a jak ktoś chce się wyłamać pisze podanie i to nie byle jakie i albo dostanie zgodę albo nie.
Na siłę zmuszając graczy do odgrywania wedle kanonu charakteru jest niekiedy śmieszne, bo gracze i tak czy siak się do tego nie stosują.
Bardzo mi się podoba zasada, która jest wprowadzona w poderku do Maskarad- jeśli jakaś zasada Ci nie odpowiada, po prostu ją zignoruj. Owszem inaczej sesje wyglądają na realu i na internecie, ale łączy ich wspólna rzecz- gracze nadają temu oryginalności i ma to coś, co sprawia, że chętnie się w to gra.
Myślisz, że czemu niekiedy gry upadają? Właśnie z powodu ostrych i do przesadnych zasad, które odstraszają graczy. Wcale bym się nie zdziwiła, że małe zainteresowanie Shire jest właśnie, po części tym spowodowane.
Do tego, ciągle czepiasz się tych elfów grając człowiekiem. Jeśli nie grasz elfem i nie zamierzasz gracz w przyszłości, nie narzucaj czegoś co Ciebie nie dotyczy. Niech osoby, grające elfami i chcący nimi grać w przyszłości się tym zajmują, bo na pewno mają większe pojęcie niż osoby nigdy nimi nie grającymi.
I dodam na koniec, że zamiast zajmować się rzeczami, które leża w obowiązku MG, zająłbyś się swoimi obowiązkami, bo poza sesją, na którą chyba masz mało chętnych nie widziałam byś dawał propozycje dotyczącego swojego regionu. Dlatego, chciałabym, najpóźniej do środy, zobaczyć jakieś propozycje dotyczące Haradu i Umbaru. |
| | | Go?? Gość
| Temat: Re: Zmiany przy kreatorze postaci Nie Lip 01, 2012 10:27 am | |
| Zacznę od końca. Fean zna moje plany Fabularne i jak najszybciej chce je realizować. Skoro wrócił możemy zacząć się bawić. Chcesz je poznać? Przełknij dumę, przestań się boczyć i zacznij rozmawiać ze mną jak profesjonalny MG z graczem. Tam nie ma miejsca na uczucia osobiste. Dla osoby, która spędziła tak dużo czasu jak ja z jego twórczością widziała elfów nietolkienowskich. Takie elfy prowadziły do powstania Antytolkienowskich wiedźm i wampirów. Ramy nie są takie sztywne. Chce ograniczam jedynie bzdury spowodowane brakiem niewiedzy. Dla tak wprawionego oka jak moje czytanie pseudo elfów to katorga, dla Mardra również.Nie wiem jakby Fean zareagował na widok elfa tak złego jak Uruk Hai. Sam zaznaczał, że będziemy trzymać się Tolkiena. A teraz od początku. Bo tu może tylko dwie osoby potrafią odgrywać elfa według Tolkiena - reszta to tak zwane pseudoelfy mające za dużo uczuć ludzkich za mało elfickich. Taka prawda Żaden opis nie odda elfiego zachowania |
| | | Mardro
Nick : Lómendil Aldaser ID : 3 Ranga : Główny Doradca Liczba postów : 386 Join date : 31/05/2012 Age : 34 Skąd : Olkusz
| Temat: Re: Zmiany przy kreatorze postaci Pon Lip 02, 2012 5:17 pm | |
| Elfowie są istotami uosabiającymi żyjącą w ludziach sztukę. Są nieśmiertelne (nie umrą nawet jeśli zostaną zabite, tylko wrócą do świata - konkretnie do sal Námo Mandosa), co sprawia, że ich miłość do świata jest silniejsza i bardziej wyłączna niż ludzi, a wraz z upływem czasu zabarwia się coraz większym smutkiem. Kochają tworzyć rzeczy piękne, czy to słowem i melodią, czy pracą własnych rąk. Gdyby nie działania Melkora, elfy nigdy nie posiadałyby broni (tak w Valinorze, gdzie podkusił ich przeciw sobie i Valarom, jak i w Śródziemiu, gdzie zaczął nękać ich ziemie). Z pewnością nie są oni typami wojowników, raczej artystów i rzemieślników. Choć z pewnością dopuściły się wielu niegodziwych czynów (bunt i przysięga Fëanora, bratobójstwo w Alqualondë), nigdy ich serca nie były prawdziwie złe. Dlatego zgadzam się z Khamusem, że jedyny Zły charakter, który powinien być dostępny dla Elfa, to Neutralny Zły. Jeśli ktoś chce prowadzić postać Praworządnie, albo Chaotycznie Złą, to niech pisze podania do MG, albo opiekuna rasy.
Tyle względem elfów.
Nie wiem, czy dobrze Cię zrozumiałem, Tarino, ale albo mamy określone charaktery w systemie, albo nie zmuszamy graczy do odgrywania tych charakterów. Ten wybór przy tworzeniu postaci jest celowy. Osoba grająca fabularnie powinna być co najwyżej informowana jakie są przykłady zachowań takich charakterów, ale z pewnością nie powinna mieć postaci na zasadzie "Wybrałem prawdziwie neutralny, ale będę grał chaotycznym złym". Jeśli jesteś w stanie, rozpisz mi test charakteru bazujący na zachowaniach gracza (tak, że przy kreowaniu postaci gracz będzie wypełniał ankietę z pytaniami typu "Widzisz to i to, co robisz" i będzie miał kilka opcji do wyboru), a bardzo chętnie to wprowadzę i będzie lepiej określone jaki charakter ma dana postać. Tylko jest mały haczyk. Każda RASA może różnie reagować na różne sytuacje z udziałem innych ras i bądź tu mądrym... | |
| | | Fëandil Êlentáriel
Nick : Fëandil Aldamír Cúlinde ID : 23 Ranga : Władca Lothlórien Liczba postów : 492 Join date : 22/03/2012 Age : 33 Skąd : Gniezno | Poznań
| Temat: Re: Zmiany przy kreatorze postaci Wto Lip 03, 2012 5:12 pm | |
| - Mardro napisał:
Choć z pewnością dopuściły się wielu niegodziwych czynów (bunt i przysięga Fëanora, bratobójstwo w Alqualondë), nigdy ich serca nie były prawdziwie złe. Dlatego zgadzam się z Khamusem, że jedyny Zły charakter, który powinien być dostępny dla Elfa, to Neutralny Zły. Jeśli ktoś chce prowadzić postać Praworządnie, albo Chaotycznie Złą, to niech pisze podania do MG, albo opiekuna rasy. Tutaj się zatrzymam - Feanor nie był zły. Zadziałało zbyt wiele czynników, przez które dopuścił się zdrady, był przekonany, że czyni słusznie (zasada: cel uświęca środki). Jest to wyjątek w historii tej rasy. Popieram przedmówców. - Mardro napisał:
- Nie wiem, czy dobrze Cię zrozumiałem, Tarino, ale albo mamy określone charaktery w systemie, albo nie zmuszamy graczy do odgrywania tych charakterów. Ten wybór przy tworzeniu postaci jest celowy.
Jeżeli dana osoba wybierze dany charakter musi treściwie go odgrywać. Jeżeli zobaczę w karczmie osobę o usposobieniu "praworządny dobry", która wypruwa flaki karczmarce żegnam z góry. | |
| | | Mardro
Nick : Lómendil Aldaser ID : 3 Ranga : Główny Doradca Liczba postów : 386 Join date : 31/05/2012 Age : 34 Skąd : Olkusz
| Temat: Re: Zmiany przy kreatorze postaci Wto Lip 03, 2012 7:44 pm | |
| - Fëandil Êlentáriel napisał:
Feanor nie był zły. Zadziałało zbyt wiele czynników, przez które dopuścił się zdrady, był przekonany, że czyni słusznie (zasada: cel uświęca środki). Jest to wyjątek w historii tej rasy. Popieram przedmówców.
Czy ja napisałem inaczej? Wyraźnie chyba zaznaczyłem, że serca elfów nie były złe. - Fëandil Êlentáriel napisał:
Jeżeli dana osoba wybierze dany charakter musi treściwie go odgrywać. Jeżeli zobaczę w karczmie osobę o usposobieniu "praworządny dobry", która wypruwa flaki karczmarce żegnam z góry. Ponownie popierasz moje stwierdzenie, choć tu faktycznie namieszałem, ale do tego zmierzały moje myśli. (Przy okazji pytanie: pozwoliłbyś na strażnika elfa praworządnego dobrego, który jest złodziejem zabójcą i na dodatek gra mechaniczno-fabularnie?) | |
| | | Fëandil Êlentáriel
Nick : Fëandil Aldamír Cúlinde ID : 23 Ranga : Władca Lothlórien Liczba postów : 492 Join date : 22/03/2012 Age : 33 Skąd : Gniezno | Poznań
| Temat: Re: Zmiany przy kreatorze postaci Wto Lip 03, 2012 11:13 pm | |
| (Zaznaczyłem: zgadzam się z przedmówcą, Mard.)
Nie pozwoliłbym jedno drugie wyklucza - też trzeba będzie to uwzględnić (ograniczenie profesji ze względu na rasę i charakter). | |
| | | Go?? Gość
| Temat: Re: Zmiany przy kreatorze postaci Wto Lip 03, 2012 11:18 pm | |
| Fean mogę to rozpisać. Aczkolwiek zgadasz się z całą moja obecna propozycja? czy coś byś zmienił? |
| | | Mardro
Nick : Lómendil Aldaser ID : 3 Ranga : Główny Doradca Liczba postów : 386 Join date : 31/05/2012 Age : 34 Skąd : Olkusz
| Temat: Re: Zmiany przy kreatorze postaci Czw Lip 05, 2012 3:39 pm | |
| Khamus, na pewno i ja, i Fëan zgadzamy się z tym, że ograniczenia są potrzebne. Ale okodowanie każdego z ograniczeń trochę zajmie i moim zdaniem to powinien być projekt do wprowadzenia przy nowej erze. | |
| | | Go?? Gość
| Temat: Re: Zmiany przy kreatorze postaci Pią Lip 06, 2012 8:03 am | |
| Wszystko, nad czym teraz pracujemy, musi być na nową erę. Dodam, że pracuję z Feanem nad pewnym pomysłem. Jeśli wyjdzie, że to nie ma być niespodzianką, to się z Wami tym podzielimy, bo nie chcemy od razu wszystkiego Wam pokazywać ;P |
| | | Kojot
Nick : Déon ID : Spoko Ranga : Rzeźnik z Blaviken Liczba postów : 383 Join date : 28/03/2012 Age : 33 Skąd : Redditch
| Temat: Re: Zmiany przy kreatorze postaci Pon Lip 09, 2012 2:36 pm | |
| A trolle? JA bym chętnie trollem pograł ;P | |
| | | Balgator
Nick : Balgator ID : 5 Ranga : Kapitan Straży Liczba postów : 108 Join date : 20/02/2012 Age : 36
| Temat: Re: Zmiany przy kreatorze postaci Sro Sie 01, 2012 12:39 am | |
| Jak zwykle nie chciało mi się czytać wszystkiego, aczkolwiek kilka pierwszych postów owszem, a moje zdanie jest takie:
Jestem za Melkorem, bo w przeciwnym razie dla Orków nie byłoby żadnego dostępnego wyznania. Do tego udostępnić kolejne wyznania dla wykonawców danych profesji. Mając wyznanie na końcu kreatora, najpierw wybierałoby się rasę, klasę, szczep i profesję, a na końcu wyskakiwałyby do wyboru jedynie wyznania odpowiadające poprzednim wyborom. A jak się komu nie podoba, to może się cofnąć o krok do tyłu w każdym momencie kreatora i zmienić decyzję (nie pamiętam czy tak jest teraz, ale powinno tak być).
To by miało ręce i nogi moim zdaniem... | |
| | | Isengrim
Nick : Arôd ID : 484 Ranga : Doradca Liczba postów : 42 Join date : 17/06/2012 Age : 32 Skąd : Kraków
| Temat: Re: Zmiany przy kreatorze postaci Sro Sie 01, 2012 9:28 am | |
| Biorąc pod uwagę wasze posty, szczególnie rozpoczynający Tariny podam również swoją propozycję zmian w kreatorze postaci. Oto ona: (uwaga, duży obrazek ) | |
| | | Ithienne Aethis
Nick : Ithienne Aethis ID : 150 Ranga : Karczmarka Liczba postów : 55 Join date : 30/07/2012 Age : 31 Skąd : Rybnik
| Temat: Re: Zmiany przy kreatorze postaci Sro Sie 01, 2012 10:05 am | |
| To jest ciekawy pomysł, aczkolwiek wydaje mi się, że pozbywanie się profesji nie jest dobre. Np. moja postać - aktorzyna - gdzie by się miała wpasować? Już teraz klasa "mag" nie bardzo pasuje, ale dzięki uściśleniu profesji jest możliwe dokładniejsze opisanie tego, co robi postać, jeszcze nie mając profilu (ja np. w dużej mierze bazuję na tym, co jest w grze możliwe, nim stworzę postać jako taką). Tak samo charakter - nie łudźmy się, że każdy przeczyta profil każdej osoby, z którą się spotka w karczmie. Bez przesady, zwłaszcza jak opis ma 10 stron A4 ;D Ja staram się czytać wszystkie, ale - z tego, co wiem - nie każdy to robi. Dlatego i charakter bym pozostawiła, tak jak jest. | |
| | | Go?? Gość
| Temat: Re: Zmiany przy kreatorze postaci Sro Sie 01, 2012 10:44 am | |
| Podział na profesje aktualnie jest poprawiany. No, to co zrobiłeś jest super!*bije brawo* ^ ^ Podoba mi się! |
| | | Calen
Nick : Calendila ID : 230 Ranga : Obywatelka Lothlorien Liczba postów : 71 Join date : 07/05/2012
| Temat: Re: Zmiany przy kreatorze postaci Sro Sie 01, 2012 10:52 am | |
| O ile dobrze pamiętam, ale mogę się mylić...bo nie wiem czy poszczególne strony doszły do konsensusu - Rasa Elfia miała dołączyć do prestiżowych, ze względu na narzuconą ich specyfikę przez Tolkiena. | |
| | | Balgator
Nick : Balgator ID : 5 Ranga : Kapitan Straży Liczba postów : 108 Join date : 20/02/2012 Age : 36
| Temat: Re: Zmiany przy kreatorze postaci Sro Sie 01, 2012 10:59 am | |
| No, no, no... to byłby dopiero precedens, vallheru bez zalewu elfów Ogólnie projekt OK, ale ja bym tu zrobił coś w stylu "drzewka technologicznego", żeby były pewne zależności między wyborami, jak np. hobbit nie mógłby być barbarzyńcą, elf ciężkozbrojnym, itd.. A na końcu kreatora dodał immunitet, niedostępny np. dla wojowników. | |
| | | Go?? Gość
| Temat: Re: Zmiany przy kreatorze postaci Sro Sie 01, 2012 11:02 am | |
| Jako, że to mój temat proszę się trzymać ustalonego porządku. Zmiany w kreatorze będą, zmienią się również profesje. Valarowie na pewne zostaną uzależnieni od rasy. Opcja cofnij na pewno będzie. Elfy to niestety(ale nie dla mnie ) prestiżówka. Nie wiem czy jest sens zaczynania od valarów. Ale opcja cofnij to dobry pomysł. Cały kreator zostanie dostosowany pod ramy Tolkiena. Isengrim twój plik nie chce mi się załadować. |
| | | Isengrim
Nick : Arôd ID : 484 Ranga : Doradca Liczba postów : 42 Join date : 17/06/2012 Age : 32 Skąd : Kraków
| Temat: Re: Zmiany przy kreatorze postaci Sro Sie 01, 2012 11:11 am | |
| Według mnie bardzo dziwna decyzja z tym, że Elfowie mają być rasą prestiżową. Co przemawia za tym, aby tak właśnie było? Ich nieśmiertelność? Jeśli chodzi o Tolkiena, to można by więc powiedzieć, że to Hobbici takową rasą powinni być. Tutaj jest tak, że każda rasa ma swoje plusy i minusy i to od gracza zależy, którą wybierze.
@Khamus - specjalnie ode mnie masz spakowany plik tutaj: isengrim.jupe.pl/kreator.rar | |
| | | Balgator
Nick : Balgator ID : 5 Ranga : Kapitan Straży Liczba postów : 108 Join date : 20/02/2012 Age : 36
| Temat: Re: Zmiany przy kreatorze postaci Sro Sie 01, 2012 11:13 am | |
| Valarowie OK, ale co z pozostałymi kwiatkami w postaciach z kreatora? Chcesz, żeby była samowolka w wyborze, czy jednak jakoś to ograniczyć i uzależnić od siebie wzajemnie? | |
| | | Sponsored content
| Temat: Re: Zmiany przy kreatorze postaci | |
| |
| | | | Zmiany przy kreatorze postaci | |
|
Similar topics | |
|
| Pozwolenia na tym forum: | Nie możesz odpowiadać w tematach
| |
| |
| |
|