1. Kiedy kapłan ma prawo odmówić ślubu?
2.
- Cytat :
- §84. Od decyzji urzędników, o których mowa w §84, a podjętych indywidualnie co do gracza, graczowi zawsze przysługuje odwołanie do Sądu Najwyższego Shire.
Powinno być 83, nie 84
3. Czym zajmują się Bardowie i Bibliotekarze?
Gdzieś tam było, że mają doradzać tak? Ale jaki jest konkretny cel tych rang?
4. Nabory moim zdaniem powinien prowadzić Dowódca Straży, Główny Karczmarz, Przewodniczący wszystkich MG itd. Zn się do niego powinni gracze wysyłać podania, on wybiera kilku najlepszych i konsultuje się z Thanem. Żeby nie było, że cała gra zależy od Lenwego ^^
5. Co do sesji. Dodałbym wzmiankę mówiącą o tym, że w wypadku sesji:
a) zaplanowanej ( czyli takiej na forum lub ślubu, pojedynku)
~gracze biorący w niej udział muszą wyrazić zgodę na ewentualne konsekwencje wynikające z tejże sesji tj. śmierć, okaleczenie, wrzucenie do lochów, porwanie i takie tam. Jak to wpłynie na postać każdy wie.
~W takiej sesji MG, Karczmarz decyduje o rzeczach spornych. Np podczas pojedynku to on ocenia, czy dany cios trafił przeciwnika i co się dzieje z postacią.
~Można podać sprawę do sądu w przypadku gdy MG/Karczmarz jest stronniczy. Dowodem są screeny z karczmy/forum/innych.
b) niezaplanowanej (czyli spontaniczna sesja w karczmie)
~MG lub Karczmarz decyduje o ostatecznym losie postaci. Czyli jeśli prowadzę sesję i gram postacią, która właśnie napada na karczmę, mogę odciąć komuś rękę i ta osoba ma obowiązek trzymać się fabularnie tego faktu. Oczywiście nikt nikomu nie chce psuć zabawy z gry, lecz trzeba też uważać na to co się swoją postacią wyczynia.
~ Wszelkie szkody np. w Karczmie które wyrządza postać gracza, mogą być dowodami obciążającymi go w sądzie.
[Oczywiście muszą zostać wykonane z premedytacją: *wszedł i rozwalił okno* lub wtedy, gdy szkoda jest następstwem ich "ruchu" w sesji: *rzucił kulę ognia w stronę karczmarza*. W tej sytuacji kula ognia albo rani osobę, albo uderza w drewnianą ścianę, co w konsekwencji wywołuje pożar. A przecież równie dobrze może rzucić krzesłem. MG/Karczmarz nie powinien specjalnie dążyć do ww sytuacji.]
~ Atakować innego gracza w można tylko pod okiem MG/Karczmarza który obiektywnie poprowadzi pojedynek i tylko za zgodą obu stron. W innym wypadku stosowane są kary więzienia.
~Gracz(1), który ucierpiał podczas sesji (a raczej ucierpiała jego postać) w wyniku akcji innego gracza(2), może podać tego drugiego do sądu z oskarżeniem fabularnym, adekwatnym do zaistniałej sytuacji. Nie dotyczy zaplanowanych pojedynków. (chociaż może i dotyczyć. W sądach też się kłamie)
To co robimy w sesji, musi być też oparte na zawartości naszego profilu. Jeżeli gramy człowiekiem kowalem to raczej trudno jest nim czarować. Jeżeli posiadamy bliznę na policzku, w karczmie ta blizna widnieje na naszej cały czas.
6. Sesje jeszcze możemy podzielić na te, które odciskają piętno na fabule(1) lub losie postaci, i te które tego nie robią(2).
(1) : Sesje w karczmie, sesje na forum, osobiste sesje z MG na poczcie
(2) : Sesje indywidualne na poczcie (gracz z graczem), sesje poza grą ( gadu-gadu, forum klanowe)