Forum Shire
Czy chcesz zareagować na tę wiadomość? Zarejestruj się na forum za pomocą kilku kliknięć lub zaloguj się, aby kontynuować.


Forum Shire
 
IndeksSzukajLatest imagesRejestracjaZaloguj

 

 Dział III: Prawa Administracyjne

Go down 
2 posters
AutorWiadomość
Go??
Gość




Dział III: Prawa Administracyjne Empty
PisanieTemat: Dział III: Prawa Administracyjne   Dział III: Prawa Administracyjne Icon_minitimeNie Kwi 10, 2011 1:40 pm

Dział III: Prawa Administracyjne

Art. 16

§52. Najwyższym urzędnikiem jest Than.
§53. Than posiada prawo ostatecznej decyzji w sprawach personalnych dotyczących urzędników. Ponadto rozstrzyga on wszystkie kwestie, które nie zostały zastrzeżone dla urzędników lub Sądu Najwyższego Shire.
§54. Than powołuje i odwołuje Sędziów Sądu Najwyższego Shire, na zasadach określonych w Ustawie o Gwardii i Sądownictwie.
§55. Than rozpatruje kasacje od prawomocnych wyroków Sądu Najwyższego Shire. Może je rozpatrywać osobiście albo powierzyć ich rozpatrzenie wyznaczonym urzędnikom w randze doradcy, burmistrza, barda, kapłana, barda lub z tytułem szlachcica.
§56. Than posiada prawo łaski w stosunku do orzeczeń Sądu Najwyższego Shire, w których zasądzono karę śmierci postaci, resetu technicznego lub kasacji konta gracza. Jeżeli Than skorzysta z prawa łaski, właściwy Sąd wyznacza inną, zastępczą karę.
§57. Than decyduje o zmianach w niniejszym Kodeksie. Przed ogłoszeniem decyzji jest on zobowiązany do zasięgnięcia opinii składu sędziowskiego Sądu Najwyższego Shire, którą sędziowie wyrażają w drodze uchwały. Than nie jest związany opinią.

Art. 17

§58. Than może powoływać Burmistrzów (książęta, lordów) według własnego uznania i osądu. Than może ich odwołać, po udowodnieniu, że nie pełnią należycie swoich obowiązków.
§59. Burmistrzowie mają prawo dodawania plotek i wieści i w tym zakresie podlegają jedynie Thanowi. Mogą także realizować poszczególne uprawnienia gwardzistów. Wówczas ich decyzje gracz może każdorazowo zaskarżyć do Sądu Najwyższego Shire. W chwili mianowania Burmistrza, Than może wyznaczyć mu dodatkowe zadania, w pełnieniu których, Burmistrz podlega tylko Thanowi.
§60. Burmistrzowie podlegają bezpośrednio Thanowi.

Art. 18

§61. Than mianuje i odwołuje administratorów technicznych, z rangą fabularną Doradców lub Thanów (zwanych dalej doradcami). W chwili powołania Doradcy, Than określa, jakie powierza mu zadania.
§62. Doradcy podlegają bezpośrednio Thanowi.

Art. 19

§63. Than powołuje i odwołuje Kapitana Gwardii Shire.
§64. Kapitan Gwardii koordynuje działania gwardzistów i przyjmuje skargi na ich działalność.
§65. Kapitan Gwardii zawsze może zmienić decyzje indywidualne, podjęte przez Gwardzistów.
§66. Kapitan Gwardii formułuje wytyczne, do których przestrzegania zobowiązani są wszyscy Gwardziści.
§67. Kapitan Gwardii może zwrócić się do Sądu Najwyższego Shire z dowolnym pytaniem lub prośbą o dokonanie wykładni prawa. Kwestie zgłoszone przez Kapitana Gwardii, Sąd Najwyższy Shire rozpatruje w trybie przyśpieszonym i decyduje w drodze uchwały składu sędziowskiego.

Art. 20

§68. Gwardzistów powołuje i odwołuje Than, po konsultacji z Dowódcą Gwardii.
§69. Gwardziści zobowiązani są do pilnowania ładu i porządku w krainie, co rozumie się przede wszystkim poprzez kontrolę imion i profili graczy. Ponadto gwardziści monitorują karczmę, chat, komentarze do plotek i wieści, reagują na udowodnione skargi w związku ze złamaniem §8., §9., §10. i §11.
§70. W wypadku odnalezienia nieprawidłowości, gwardziści podejmują decyzje zgodnie z zasadami określonymi w Ustawie o Gwardii i Sądownictwie.

Art. 21

§71. Mistrzów Gry powołuje i odwołuje Than.
§72. Mistrzowie Gry czuwają nad fabułą ogólną krainy, organizują i koordynują sesje fabularne, koordynują wojny klanowe.
§73. Mistrzowie Gry mają prawo do kontroli profili graczy pod względem zachowania zasad klimatu. W przypadku odnalezienia nieprawidłowości, przekazują oni sprawę Gwardii.
§74. Od decyzji Mistrza Gry podjętej co do gracza (także w trakcie sesji), graczowi przysługuje odwołanie do kolegium Mistrzów Gry. Wówczas wszyscy Mistrzowie Gry rozpatrują odwołanie gracza, przy czym Mistrz Gry, który wydał zaskarżoną decyzję dysponuje jedynie głosem doradczym.
§75. Od decyzji Mistrza Gry z zasady nie można odwołać się do Sądu Najwyższego Shire. Wyjątkiem są sytuacje, kiedy Mistrz Gry występuje jako koordynujący wojnę klanową, gdy zarzut wobec jego decyzji opiera się na złamaniu przepisów Kodeksu Shire albo ogólnych zasad współżycia społecznego lub gdy jeden Mistrz Gry odwołuje się od decyzji innego Mistrza Gry.

Art. 22

§76. Karczmarzy powołuje i odwołuje Than.
§77. Karczmarze fabularnie pełnią funkcję prowadzących karczmę.
§78. Karczmarze realizują uprawnienia gwardzistów, poprzez kontrolę treści wypowiadanych przez graczy w karczmie. Mogą oni upominać, wyrzucić danego gracza z karczmy lub skierować sprawę do Gwardii. Od decyzji podjętych przez Karczmarza w tym trybie graczowi przysługuje odwołanie do dowolnego Gwardzisty lub Sądu Najwyższego Shire.
§79. Karczmarze realizują uprawnienia Mistrzów Gry, poprzez prowadzenie sesji fabularnych w karczmie (także moderowanie bójek). Od decyzji podjętych przez Karczmarza w tym trybie graczowi przysługuje odwołanie do dowolnego Mistrza Gry lub Kolegium Mistrzów Gry. Gracz może odwołać się wówczas do Sądu Najwyższego Shire tylko w wypadkach określonych przez §75.

Art. 23

§80. Kapłanów Shire mianuje i odwołuje Than.
§81. Kapłani udzielają graczom ślubów i udzielają porad duchowych. Mogą tez organizować sesje fabularne związane z życiem duchowym i religijnym (wówczas Kapłan występuje, realizując uprawnienia Mistrza Gry, stosuje się też tryb odwoławczy określony w §74 i §75).
§82. Od odmownej decyzji co do udzielenia ślub, graczowi przysługuje prawo odwołania do Sądu Najwyższego Shire. W przypadku pozytywnego dla gracza rozstrzygnięcia, Kapłan jest zobowiązany udzielić ślubu.

Art. 24

§83. Than mianuje i odwołuje ponadto Namiestników, Bardów, Redaktorów Gazety i Bibliotekarzy. Może też tworzyć nowe urzędy, w zależności od swego uznania. Każdorazowo określa on zadania, jakie powierza danemu urzędnikowi.
§84. Od decyzji urzędników, o których mowa w §84, a podjętych indywidualnie co do gracza, graczowi zawsze przysługuje odwołanie do Sądu Najwyższego Shire.
§85. Namiestnicy ziemscy mogą ogłaszać na podległych sobie ziemiach inne niż Kodeks Shire akty prawne. Każdorazowo muszą oni wystąpić o akceptację do Sądu Najwyższego Shire, który decyduje wówczas w drodze uchwały.

Art. 25

§86. Graczom szczególnie zasłużonym w utrzymaniu serwera gry przyznaje się status szlachcica. Jest o niezbywalny, aż do końca ery technicznej lub kasacji konta. Może on służyć fabularnie wszystkim kolejnym postaciom odgrywanym przez tego samego gracza.
Powrót do góry Go down
Lenwe




Nick : Lenwe Tinethele
ID : 1
Ranga : Than
Male Liczba postów : 122
Join date : 03/04/2011

Dział III: Prawa Administracyjne Empty
PisanieTemat: Re: Dział III: Prawa Administracyjne   Dział III: Prawa Administracyjne Icon_minitimeNie Kwi 10, 2011 2:27 pm

nazwa Ustawie o Gwardii - nazwa zostanie niedługo zmieniona Gwardzista bedzie nosił nazwe Strażnik

Art. 19

§63. Than powołuje i odwołuje Kapitana Gwardii Shire - bedzie dowodca strazy

Art. 20

§68. Gwardzistów powołuje i odwołuje Than, po konsultacji z Dowódcą Gwardii. - prosze o zapis że moze odstapic o konultacji z przyczyn wyższych czy cos takiego

Art. 25

§86. Graczom szczególnie zasłużonym w utrzymaniu serwera gry przyznaje się status szlachcica. Jest o niezbywalny, aż do końca ery technicznej lub kasacji konta. Może on służyć fabularnie wszystkim kolejnym postaciom odgrywanym przez tego samego gracza. - jest on niezbywalny, ranga zmienia sie na mieszkaniec po zakończeniu okresu premium a za zasługi wpis jest do reputacji gdzie jest wpis wieczny
Powrót do góry Go down
http://www.foto-koscian.pl
Numen
Admin



Nick : Numen
ID : 397
Male Liczba postów : 34
Join date : 03/04/2011
Skąd : Świdnica

Dział III: Prawa Administracyjne Empty
PisanieTemat: Re: Dział III: Prawa Administracyjne   Dział III: Prawa Administracyjne Icon_minitimeNie Kwi 10, 2011 2:47 pm

1. Kiedy kapłan ma prawo odmówić ślubu?

2.
Cytat :
§84. Od decyzji urzędników, o których mowa w §84, a podjętych indywidualnie co do gracza, graczowi zawsze przysługuje odwołanie do Sądu Najwyższego Shire.
Powinno być 83, nie 84

3. Czym zajmują się Bardowie i Bibliotekarze?
Gdzieś tam było, że mają doradzać tak? Ale jaki jest konkretny cel tych rang?

4. Nabory moim zdaniem powinien prowadzić Dowódca Straży, Główny Karczmarz, Przewodniczący wszystkich MG itd. Zn się do niego powinni gracze wysyłać podania, on wybiera kilku najlepszych i konsultuje się z Thanem. Żeby nie było, że cała gra zależy od Lenwego ^^



5. Co do sesji. Dodałbym wzmiankę mówiącą o tym, że w wypadku sesji:

a) zaplanowanej ( czyli takiej na forum lub ślubu, pojedynku)
~gracze biorący w niej udział muszą wyrazić zgodę na ewentualne konsekwencje wynikające z tejże sesji tj. śmierć, okaleczenie, wrzucenie do lochów, porwanie i takie tam. Jak to wpłynie na postać każdy wie.
~W takiej sesji MG, Karczmarz decyduje o rzeczach spornych. Np podczas pojedynku to on ocenia, czy dany cios trafił przeciwnika i co się dzieje z postacią.
~Można podać sprawę do sądu w przypadku gdy MG/Karczmarz jest stronniczy. Dowodem są screeny z karczmy/forum/innych.

b) niezaplanowanej (czyli spontaniczna sesja w karczmie)
~MG lub Karczmarz decyduje o ostatecznym losie postaci. Czyli jeśli prowadzę sesję i gram postacią, która właśnie napada na karczmę, mogę odciąć komuś rękę i ta osoba ma obowiązek trzymać się fabularnie tego faktu. Oczywiście nikt nikomu nie chce psuć zabawy z gry, lecz trzeba też uważać na to co się swoją postacią wyczynia.
~ Wszelkie szkody np. w Karczmie które wyrządza postać gracza, mogą być dowodami obciążającymi go w sądzie.
[Oczywiście muszą zostać wykonane z premedytacją: *wszedł i rozwalił okno* lub wtedy, gdy szkoda jest następstwem ich "ruchu" w sesji: *rzucił kulę ognia w stronę karczmarza*. W tej sytuacji kula ognia albo rani osobę, albo uderza w drewnianą ścianę, co w konsekwencji wywołuje pożar. A przecież równie dobrze może rzucić krzesłem. MG/Karczmarz nie powinien specjalnie dążyć do ww sytuacji.]
~ Atakować innego gracza w można tylko pod okiem MG/Karczmarza który obiektywnie poprowadzi pojedynek i tylko za zgodą obu stron. W innym wypadku stosowane są kary więzienia.
~Gracz(1), który ucierpiał podczas sesji (a raczej ucierpiała jego postać) w wyniku akcji innego gracza(2), może podać tego drugiego do sądu z oskarżeniem fabularnym, adekwatnym do zaistniałej sytuacji. Nie dotyczy zaplanowanych pojedynków. (chociaż może i dotyczyć. W sądach też się kłamie)

To co robimy w sesji, musi być też oparte na zawartości naszego profilu. Jeżeli gramy człowiekiem kowalem to raczej trudno jest nim czarować. Jeżeli posiadamy bliznę na policzku, w karczmie ta blizna widnieje na naszej cały czas.

6. Sesje jeszcze możemy podzielić na te, które odciskają piętno na fabule(1) lub losie postaci, i te które tego nie robią(2).

(1) : Sesje w karczmie, sesje na forum, osobiste sesje z MG na poczcie
(2) : Sesje indywidualne na poczcie (gracz z graczem), sesje poza grą ( gadu-gadu, forum klanowe)
Powrót do góry Go down
https://shire.forumpl.net
Sponsored content





Dział III: Prawa Administracyjne Empty
PisanieTemat: Re: Dział III: Prawa Administracyjne   Dział III: Prawa Administracyjne Icon_minitime

Powrót do góry Go down
 
Dział III: Prawa Administracyjne
Powrót do góry 
Strona 1 z 1
 Similar topics
-
» Dział I: Prawa Ogólne
» Dział II: Prawa Walki i Klanów
» wygląd prawa
» Dział dla straży
» Dział IV: Ustawa o Gwardii i Sądownictwie

Pozwolenia na tym forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
Forum Shire :: Hydepark :: Kosz-
Skocz do: