Forum Shire |
|
| Poczta | |
|
+3Mardro Athelos Samathel Calen 7 posters | Autor | Wiadomość |
---|
Calen
Nick : Calendila ID : 230 Ranga : Obywatelka Lothlorien Liczba postów : 71 Join date : 07/05/2012
| Temat: Poczta Sro Cze 06, 2012 4:02 pm | |
| Może wpierw bardziej skomplikowana część. Czy da się skonstruować tak pocztę, aby: 1. Jeden wątek, o tym samym temacie, ciągnął się w jednej wiadomości, przerzucanej jak piłeczka, miedzy dwoma graczami, a nie, żebym miała w poczcie listę: (Skrót przykładu) Ktosiek "Sesja" Ktosiek "Sesja" Ktosiek "Sesja" Ktosiek 2 "sesja2" Ktosiek "Sesja" Ktosiek3 "Sesja3" Ktosiek3 "Sesja3" Ktosiek "Sesja" I tak jest lepiej, bo kiedyś każda odpowiedz była poprzedzona: "odp.:odp.:odp.:odp.:odp.:(22)"sesja" I się taka ładna piramidka robiła. Jeżeli dałoby radę skumulować to w jednym liście, pewnie ludzie zaczną narzekać, że muszą pół godziny operować suwakiem, żeby znaleźć ostatnią wiadomość, ja proponuję, aby "zwinąć" część, pozostawiając ostatnie odpisy tych graczy: A naciskając opcję "odpowiedz", zostałoby bez zmian, jak obecnie. 2. Bywa czasem, że gubią się wiadomości, albo siedzimy na czyimś profilu, kontrolując, czy dana osoba siedzi na poczcie, zachodząc w głowę, czy już odebrała/przeczytała list. Proponuję taką opcję... 3. A to tak, dla ułatwienia życia i przeszukiwania skrzynki: | |
| | | Athelos Samathel
Nick : Liathaniel Miriandill ID : 41 Ranga : Mieszkaniec Liczba postów : 34 Join date : 01/04/2012 Skąd : Lublin
| Temat: Re: Poczta Sro Cze 06, 2012 4:49 pm | |
| Jak najbardziej świetny pomysł! Absolutnie jestem za | |
| | | Go?? Gość
| Temat: Re: Poczta Sro Cze 06, 2012 6:48 pm | |
| To teraz w kwestii techniki. Wszystko da się wykonać,jednak pytanie czy warto?
Najpierw Pierwszy punkt. To możliwe i bardzo proste do wykonania(oczywiście część). O ile chodzi o taką wieże. Jednak taka wieża nie będzie w jednym liście tylko co list to będzie nowa odpowiedz ale nie będzie kasowana historia. Jedna sesja-jeden list - kod będzie zbyt skomplikowany co zrodzi błędy. Dlaczego
Dla systemu łatwiej stworzyć coś nowego niż nadpisać stare.
Co do zwinięcia to też bardziej skomplikowane. PHP raczej nie oferuje czegoś takiego tylko całkowicie inny język. Jeszcze nie widziałem w żadnej grze by takie coś było.
Co do drugiego można po prostu dołożyć nowy dział, w którym będzie pokazywało czy list został odebrany czy nie
Najgorszy trzeci punkt. ID banał, segregacja nie aż taki ale taka trudna raczej nie jest. Pokazywanie odebrane czy nie - jak mówiłem najprościej do tego założyć nowy dział. |
| | | Mardro
Nick : Lómendil Aldaser ID : 3 Ranga : Główny Doradca Liczba postów : 386 Join date : 31/05/2012 Age : 34 Skąd : Olkusz
| Temat: Re: Poczta Sro Cze 06, 2012 8:27 pm | |
| SUUUPER! Ad.1 Nie do końca widzę system tej wieży... Chyba że chodzi o rozwiązanie jak na, np. Gmail, gdzie widzę nie tylko co ktoś mi odpowiedział, ale i poprzednie wiadomości (w tym swoje własne), które tworzyły ciąg odpowiedzi. Nie wiem co o tym myśleć... Zwijanie? Genialna myśl... Zaraz... To będzie wymagało AJAX... W sumie ruch taki sam jak przy zwykłym otwieraniu wiadomości itd. a jedyne co zyskamy to trochę pomocy dla leniwych graczy... I faktycznie: łatwiej byłoby to robić od nowa niż zmieniać to co mamy teraz, a zaufajcie mi, że nie chce mi się tego robić Ad.2 Aż tak Ci zależy żeby wiedzieć czy ktoś odebrał czy nie? Potrzebujemy tu facebooka? Jeśli adresat nie odebrał, to i tak musisz mu o tym przypomnieć, jeśli zgubił wiadomość po odebraniu - i tak musisz napisać jeszcze raz. Nic się nie zmieni... Ad.3 Eeee... Teraz wszystkie nieodebrane wiadomości widać od razu po wejściu do poczty... Jedyne co wprowadzasz nowego to wyświetlanie mini-okienka z informacją o nadawcy... W tym samym miejscu masz teraz link do profilu gracza, czyli to co proponujesz przenieść pod ID... Ogólnie... Jestem na nie... | |
| | | Calen
Nick : Calendila ID : 230 Ranga : Obywatelka Lothlorien Liczba postów : 71 Join date : 07/05/2012
| Temat: Re: Poczta Sro Cze 06, 2012 8:43 pm | |
| 1. No właśnie chce uniknąć tej wieży, którą pokazałam, bo tak obecnie wyglądają wiadomości na mojej poczcie.
2. Chciałabym wiedzieć, czy ktoś przeczytał...a nie mnie zwodzi i w jajo robi, że nie dostał/nie przeczytał jeszcze ;] Ale nie będę się upierać, to tylko propozycja.
3. Odebrane, czy nie odebrane wiadomości przez nas... racja, można sobie darować. To była pozostałość z mojego projektu.
Z tego ostatniego podpunktu, właściwie zależałoby mi tylko na selekcji, czyli powiedzmy opcjonalnie jak naciśniesz na ID, wyświetlają ci się wiadomości tylko od tej osoby, co ułatwia później szukanie na poczcie.
Ale...to tylko propozycja ;] | |
| | | Kojot
Nick : Déon ID : Spoko Ranga : Rzeźnik z Blaviken Liczba postów : 383 Join date : 28/03/2012 Age : 33 Skąd : Redditch
| Temat: Re: Poczta Czw Cze 07, 2012 6:23 pm | |
| Mi tam nie przeszkadza to, jak poczta funkcjonuję. Jednak jeżeli zmiany pomogłyby czynnym graczom piszącym sesje pocztowe, to nie mam nic przeciwko. | |
| | | Go?? Gość
| Temat: Re: Poczta Nie Cze 10, 2012 12:05 pm | |
| - Cytat :
- ...albo siedzimy na czyimś profilu, kontrolując, czy dana osoba siedzi na poczcie, zachodząc w głowę, czy już odebrała/przeczytała list.
To już przejaw pewnej obsesji. Bardzo nie lubię, gdy ktoś mnie kontroluje, wręcz napastuję swoją postacią, bym szybciej odpisała. Zresztą, na FB też nie dostajemy informacji, czy ktoś daną wiadomość odebrał - to element tzw. polityki prywatności. Nie odbierajmy sobie tego zacnego prawa! Wiadomości mogłyby się kumulować, ale powstałby kolejny problem, ponieważ gracze musieliby swoje okno przewijać - taka opcja istniała już w jednej grze i muszę przyznać, że była dosyć męcząca. |
| | | Mardro
Nick : Lómendil Aldaser ID : 3 Ranga : Główny Doradca Liczba postów : 386 Join date : 31/05/2012 Age : 34 Skąd : Olkusz
| Temat: Re: Poczta Nie Cze 10, 2012 12:34 pm | |
| @UP - z tym facebookiem to przesadzasz Avie Wiemy, czy przeczytał, bo mamy informację "Wyświetlono o xxx", czy coś w ten deseń. Zmienianie funkcjonalności poczty jak w punkcie 1. nie ma dla mnie sensu... Założę się, że zaraz potem usłyszę o innych "problemach" związanych z nowym rozwiązaniem. | |
| | | Balgator
Nick : Balgator ID : 5 Ranga : Kapitan Straży Liczba postów : 108 Join date : 20/02/2012 Age : 36
| Temat: Re: Poczta Nie Cze 10, 2012 8:44 pm | |
| Problem z koniecznością przewijania w nieskończoność można łatwo rozwiązać, wystarczy zmienić kolejność wiadomości, tak żeby ostatnia odpowiedź pokazywała się na górze. Tak jak w mailu, jak klikniesz "odpisz", to wiadomość nadawcy zazwyczaj pokazuje się pod miejscem na pisanie, zamiast nad nim, jak u nas. Zmienienie tego to raczej banał, jak na mój gust. | |
| | | Go?? Gość
| Temat: Re: Poczta Wto Cze 12, 2012 9:48 pm | |
| Takie coś funkcjonuje teraz na Smoczej Dolinie i muszę przyznać, że z tego co widziałam u znajomej, bo ona tam gra, to fajnie to wygląda |
| | | Balgator
Nick : Balgator ID : 5 Ranga : Kapitan Straży Liczba postów : 108 Join date : 20/02/2012 Age : 36
| Temat: Re: Poczta Sro Cze 13, 2012 6:26 am | |
| To SD żyje? hehehe, się w to grało, ale dawno temu, potem padło, potem się odrodziło i znowu padło, a teraz to już nie wiem ale faktycznie, dość dobrze ta piętrowa poczta wyglądała. | |
| | | Go?? Gość
| Temat: Re: Poczta Sro Cze 13, 2012 9:40 am | |
| A no działa działa, ale podejście rangowych do innych rangowych, którzy coś robią nadal się nie zmieniła. Banda złodziei cudzych pomysłów, jak ktoś nie zareaguje i nie upomni się o swoje...
Wracając do tematu, tak wprowadźmy coś takiego ^ ^ |
| | | Go?? Gość
| Temat: Re: Poczta Sro Cze 13, 2012 12:58 pm | |
| Tarino jeśli osoba odpowiedzialna za PHP twierdzi, że to są rozwiązania bez sensu - znaczy, że coś w tym jest.
Po za tym zastanawiam się, czy po prostu nie lepiej usunąć ilość znaków na poczcie oraz by nie kasowało historii wiadomości.Ale to wymaga regularnych masowych czystek poczty,karczmy i dziennika |
| | | Mardro
Nick : Lómendil Aldaser ID : 3 Ranga : Główny Doradca Liczba postów : 386 Join date : 31/05/2012 Age : 34 Skąd : Olkusz
| Temat: Re: Poczta Sro Cze 13, 2012 7:48 pm | |
| - Balgator napisał:
- Problem z koniecznością przewijania w nieskończoność można łatwo rozwiązać, wystarczy zmienić kolejność wiadomości, tak żeby ostatnia odpowiedź pokazywała się na górze.
Tak jak w mailu, jak klikniesz "odpisz", to wiadomość nadawcy zazwyczaj pokazuje się pod miejscem na pisanie, zamiast nad nim, jak u nas. Zmienienie tego to raczej banał, jak na mój gust. Nie wiem, czy to tylko u mnie, czy może ludzie, z którymi piszę, sami to kasują, ale widzę tylko ostatnią wysłaną wiadomość i to po niej mogę pisać... Niezależnie od odpowiedzi: 1. Bru, której wiele plików do dziś tu żyje, była grą gdzie jednak 90% sesji było prowadzonych przez pocztę i w zasadzie tu też tak jest. Jak dla mnie lepiej mieć zachowaną normalną kolejność czytania i starszy tekst mieć na górze (a wręcz irytuje mnie karczma, która ma dokładnie odwrotnie... swoją drogą też dziedzictwo z Bruineny). Więc taką kolejność uważam za błogosławieństwo. 2. Jeśli sesja była udana, to zwykle wpisuję ją do swojego profilu. Nie chciałbym tego zaprzestać (a na razie jeszcze sesji nie ukończyłem żadnej, ale chcę kontynuować dawne tradycje). Odwrotna kolejność to dla mnie byłoby potem męczenie się ze zmianą kolejności tak, żeby pasowała do profilu, czyli w zasadzie ma się to stać opowiadaniem. 3. Owszem zmiana jest banalna, ale czy w zasadzie ma sens? Dla mnie już odruchem jest, że jeśli rozpisałem się z tekstem, ale chcę się upewnić co sam otrzymałem w wiadomości, to przewijam do góry, nie w dół... 4. Już prędzej zgodzę się na wywalenie całkowicie kopiowania otrzymanej wiadomości do odpowiedzi, a zamiast tego wrzucę jej podgląd gdziekolwiek indziej Dodatkowo mogę się zgodzić na wyświetlanie wiadomości tylko od gracza X, którego id gdzieś tam bym wpisał, albo kliknął jego ID Jak mi się bardzo będzie chciało bawić to nawet sobie (i wam) ułatwię życie i pogrupuję tak posortowane wiadomości w jeden ciąg (razem z odpowiedziami). Tylko to ma swoje wady: a) Pożera miejsce - i to sporo (bazy danych), bo żeby zobaczyć wszystkie wiadomości trzeba by mieć je zapisane... b) Zapycha transfer i wymusza spore obliczenia procesora - grupowanie, układanie w stosy, takie tam badziewia... 5) OPTYMALNE - wstęp jak z pkt.4. z tym, że do prowadzenia sesji powstaje zupełnie osobne miejsce, które będzie działało trochę jak czat, ale działało tylko między dwojgiem graczy Jeśli jesteście zainteresowani tym jakbym to rozwiązał, dajcie znać. | |
| | | Go?? Gość
| Temat: Re: Poczta Pią Cze 15, 2012 8:20 pm | |
| - Cytat :
- @UP - z tym facebookiem to przesadzasz Avie Razz Wiemy, czy przeczytał, bo mamy informację "Wyświetlono o xxx", czy coś w ten deseń.
Nie zgadzam się! Wyświetla się tylko informacja, kiedy dana wiadomość została wysłana do drugiej osoby. (Możliwe, że nie posiadam jakiejś "magicznej" aplikacji.) - Cytat :
- Problem z koniecznością przewijania w nieskończoność można łatwo rozwiązać, wystarczy zmienić kolejność wiadomości, tak żeby ostatnia odpowiedź pokazywała się na górze.
Bardzo dobra alternatywa. Wydaje się mi, że kiedyś również widziałam coś takiego w jednej z gier. - Cytat :
- Nie wiem, czy to tylko u mnie, czy może ludzie, z którymi piszę, sami to kasują, ale widzę tylko ostatnią wysłaną wiadomość i to po niej mogę pisać...
To nie jest błąd - takie są obecne ustawienia. - Cytat :
- 5) OPTYMALNE - wstęp jak z pkt.4. z tym, że do prowadzenia sesji powstaje zupełnie osobne miejsce, które będzie działało trochę jak czat, ale działało tylko między dwojgiem graczy Jeśli jesteście zainteresowani tym jakbym to rozwiązał, dajcie znać.
Taki pomysł został już zrealizowany w jednej grze, jednak sprawiało to więcej problemów, niźli pożytku. Zresztą podobny pomysł padł nawet tutaj (na forum) - chodziło wówczas o specjalny pokój do sesji, który mógłby być otwierany i nadzorowany przez MG (oczywiście wówczas sesje prowadziłoby również dwoje graczy). Nonsens? Jeszcze nie wiem, jednak będę w tym przypadku konserwatywna - jestem za zwykłą pocztą, bez udziwniania i nie chcę, by wszystko przypominało w swojej formie rozmowę, chat lub karczmę. |
| | | Fogell
Nick : Fogell ID : 28 Ranga : Władca Liczba postów : 47 Join date : 17/07/2012
| Temat: Re: Poczta Wto Lip 17, 2012 10:51 am | |
| Ad 3 chyba. A wiadomosc po przeczytaniu mozna i tak oznaczyc jako nieprzeczytana i wprowadzic w blad nadawce | |
| | | Fëandil Êlentáriel
Nick : Fëandil Aldamír Cúlinde ID : 23 Ranga : Władca Lothlórien Liczba postów : 492 Join date : 22/03/2012 Age : 33 Skąd : Gniezno | Poznań
| Temat: Re: Poczta Nie Lip 22, 2012 11:41 am | |
| TAK - dla "zawijańców" i samego zamysłu poczty.
NIE - i to zdecydowane, dla informacji, czy wiadomość została odebrana/odczytana. | |
| | | Sponsored content
| Temat: Re: Poczta | |
| |
| | | | Poczta | |
|
Similar topics | |
|
| Pozwolenia na tym forum: | Nie możesz odpowiadać w tematach
| |
| |
| |
|