Forum Shire |
|
| Co jest czego nie ma co do poprawy | |
| | Autor | Wiadomość |
---|
Go?? Gość
| Temat: Co jest czego nie ma co do poprawy Pią Cze 01, 2012 9:59 am | |
| Słuchajcie, piszę o tym tutaj, bo każdy może pomóc, dodać od siebie to i owo. Czy jest możliwość zrobienia listy co już mamy czego nie i zamieszczenia jej tutaj? Wtedy łatwiej by było określić co trzeba zrobić i od czego zacząć. Będzie nam wszystkim łatwiej, to co my mamy zrobić z Feanem to zrobimy, pokażemy Wam, niech gracze rzucą okiem na to co będą mogli.
Zaczęłam już rozmawiać z Feanem odnośnie kanonu magii.
Jak pisałam w innym poście, jak mi się zrobi przerwa miedzy kolokwiami to też więcej czasu poświęcę na pisanie projektów itd. |
| | | Go?? Gość
| Temat: Re: Co jest czego nie ma co do poprawy Pią Cze 01, 2012 5:00 pm | |
| Przydałby się też bestiariusz istot niezwykłych - tych których nie ma w realnym świecie, oraz zielnik - ta sama sytuacja wypisz roślin których nie ma w realu. To udogodnienie i dla gracza i dla MG podczas dużych sesji. Wszystko w jednym miejscu i nie ma po co szukać i się zastanawiać. |
| | | Go?? Gość
| Temat: Re: Co jest czego nie ma co do poprawy Pią Cze 01, 2012 5:04 pm | |
| Jest bestiariusz, który napisał Fean, ale on jest cóż mały i zawiera także istniejące zwierzęta, wiec co do bestiariusza, to do Feana się kieruj.
|
| | | Go?? Gość
| Temat: Re: Co jest czego nie ma co do poprawy Pią Cze 01, 2012 5:06 pm | |
| Jak go złapię na grze. Ostatnio rozmawiałem też z nim a propos ciekawego systemu co do KP który został stworzony przez pewną ekipę i który doskonale funkcjonuje ku zaskoczeniu.
No dobrze, a co z zielnikiem? Ma ktoś wiedzę o świecie tolkienowskim by opisać pokrótce takie zioła, czy też nic nie wiadomo?
Edit:
Coś mi się przypomniało. Linki i obrazki w profilach, czy da się coś zrobić by móc jest wstawiać? |
| | | Go?? Gość
| Temat: Re: Co jest czego nie ma co do poprawy Pią Cze 01, 2012 5:16 pm | |
| Jedynie zioło jakie Tolken opisał to Fajkowe ziele (O ile mnie pamieć nie myli) A i ten,który by potrzebny do uleczenia Froda. Reszta ni wiadomo |
| | | Żabcia
Nick : Reainae ID : 132 Ranga : Mieszkanka Liczba postów : 218 Join date : 03/04/2011 Skąd : Rzeszów
| Temat: Re: Co jest czego nie ma co do poprawy Pią Cze 01, 2012 5:21 pm | |
| Mówiłam żeby pakować wszystko do opisu krainy, nikt nie będzie szukał bestiariusza w propozycjach zrealizowanych :d. No, w ostateczności mogę wywiesić na samej górze strony głównej przekierowanie do odpowiedniego działu. Tutaj jest stworzony przez niejakiego Celatana spis roślinek, Fean wspominiał, by go nie kasować, więc może będzie wykorzystany. | |
| | | Go?? Gość
| Temat: Re: Co jest czego nie ma co do poprawy Pią Cze 01, 2012 5:47 pm | |
| No i się nie pomyliłaś. Może dostanę po głowie, ale co do systemu KP pozwolę to sobie tu wkleić, niech MG zobaczą i ocenią, tak samo właściciele - powiem tylko, że się sprawdzało, gra na której jest ten system bądź co bądź upada - właściciele mają dość - jednak system punktowy działa i jest sprawiedliwy na tyle ile tylko się da. Oto on :
System ten kieruje tworzenie postaci nieco bardziej w stronę klasycznych gier RPG.
Przeciętność jest czymś, co jest zawsze dostępne dla postaci. Przeciętny łuk, łatwo dostępna broń, jakiś zwyczajny zwierzak (bez umiejętności), powszechne zioła. To nie wymaga nawet wpisu do kp, ale nie jest zabronione, jeśli ktoś chce uzyskać pewien szkic również tam.
Kiedy ktoś jednak zapragnie więcej wtedy do gry wchodzi system.
Każda postać otrzymuje na starcie 4 punkty tworzenia (od 1.03.2012), które może przeznaczyć na rzeczy nietypowe, wpisane do KP. Nie musi tego robić od razu, ba, może tego nie robić w ogóle, ale te punkty pozwalają uczynić postać bardziej nietypową, bez sprzeciwów ze strony MG (oczywiście w granicach zdrowego rozsądku). Wszystko inne wymaga już sesji, a wymagania? dotyczące ich znajdziecie poniżej. Gdy dodajecie do KP coś, co jest nietypowe, musicie oznaczyć, że przeznaczyliście na to jeden punkt z puli. Dzięki temu wiadomym będzie skąd jest to brane.
Przykładowo za punkty można uzyskać:
Drobną zdolność magiczną (bynajmniej nie o sile talentu, ale po prostu ułatwiający życie drobiazg na poziomie pierwszopoziomowego zaklęcia dawnej magii ogólnej - uwaga, nie dla magów), dobrą broń z żelaza, wyszkolonego zwierzaka (koń bojowy, pies obronny), NPC-a przeciętnego - dobrze wyszkolonego w jednym aspekcie, dom w lepszej dzielnicy, przeciętny warsztat rzemieślniczy, wpływy wśród lokalnych kupców, fiolka trucizny (nie natychmiastowej) itp.
Oczywiście, może się zdarzyć, że wpisana rzecz mimo wszystko będzie za silna, wtedy można na nią przeznaczyć dwa pkt (maksymalny limit na jedną rzecz to trzy), aby sprostać wymaganiom. Tutaj ostateczna decyzja należy do MG. Jeśli MG uzna, iż rzecz jest za silna nawet na 3 pkt, to wykłócanie się nie pomoże. Przykładem może być np. NPC bardzo dobrze wyszkolonym w jakimś aspekcie, dobrze w dwóch lub bezwzględnie oddany bez instynktu samozachowawczego.
Oczywiście jest parę wyjątków. Nie można uzyskać NPC-a maga oraz nie można uzyskać przedmiotu magicznego - te ostatnie zresztą są możliwe do zdobycia tylko w sesjach, a i o to nie łatwo.
Umiejętności
Dość specyficzne są umiejętności.
Ponieważ są one zależne od cech mechanicznych, nie są więc tak rygorystycznie traktowane. Każdy może wpisać sobie parę umiejętności związanych z pochodzeniem, czy wykonywanym zawodem i znów obowiązuje tu zdrowy rozsądek - tak, pierwszopoziomowa postać z 10 umiejętnościami to przesada i brak umiaru.
Pamiętać trzeba, że umiejętności wspierają cechy mechaniczne, a nie na odwrót, jeśli więc ktoś nie ma danej umiejętności, wykonuje ją tak jak mu pozwala cecha, ale bez owej iskry geniuszu, specyfiki wyszkolenia. Oczywiście są wyjątki i tak bez medycyny raczej operacji udanej nikt nie przeprowadzi.
Umiejętności są bazowo na poziomie przeciętnym (chyba, że jakąś za pomocą punktów wybije się wyżej). Rozwijać je można także podczas sesji. Jeśli w jej trakcie postać parę razy skutecznie użyje umiejętności, ma prawo zapytać MG, czy może ją sobie pobić wyżej (lub nauczyć, jeśli jej wcześniej nie znała). MG może, rzecz jasna, uznać, że jeszcze nie, ale po paru takich sesjach zapewne zmięknie. Tutaj wchodzi też drobne ułatwienie, owe sesje mogą być sesjami na poczcie z innymi graczami. Należy je przesłać wtedy MG i oni ocenią, czy wystarczy, czy sesja nie była ustawiona itp.
Przykładowe postacie:
Pan X Y z II ery
Skradanie się, otwieranie zamków, nasłuchiwanie (niewybijające się umiejętności bez kosztu punktowego) Zdolności Y czyli umiejętność komunikacji ze wszystkimi pająkami, ich przychylność (2 pkt - to są silne rzeczy) Leśny Grabarz (1 pkt)
Tropiciel Dzikich
Tropienie na poziomie dobrym (1 pkt) Zastawianie pułapek na poziomie dobrym (1 pkt) Trucizna paraliżująca na 10 strzałach (1 pkt)
Wpływowy kupiec
Bogaty dom (1 pkt) - jednocześnie to odzwierciedla jego majątek, zyski poza przeciętnymi idą na utrzymanie domu NPC ochroniarz (1 pkt) Wpływy wśród innych kupców (1 pkt)
KP a sesje:
Zapewne, wielu z Was pamięta z poprzednich er stwierdzenie MG: “Jeśli chcesz otrzymać to i to, oprócz projektu wymagana jest sesja”. Gracz wtedy odbębniał wraz z danym mistrzem gry mało interesującą sesję, której celem było zdobycie jakiegoś przedmiotu czy umiejętności. W tej erze jednak, ten zabieg będzie mało praktykowany. Można uzyskać nagrody za sesję, ale nie są to nagrody zamawiane. W końcu jeśli idziesz do leża jakiegoś potwora, to nie masz pewności, że znajdzie się tam dokładnie ten miotający błyskawicami miecz jakiego pragnąłeś. Ale jest szansa, że coś tam będzie (najpewniej potwór który zrobi postaci kuku - chyba, że będzie was więcej), ale NIE wiecie, co. Oczywiście i tutaj są wyjątki. Jeśli chcesz sesji, w której w mieście rzemieślnik wykonuje ci coś, co leży w granicach jego możliwości, jest to dopuszczalne.
Powiecie zapewne, że żelazo jest ogólnie dostępne w Śródziemiu - gra jednak w ostatniej erze była w czymś co przypominało epokę brązu, więc broń z żelaza nie była łatwo dostępna. |
| | | Go?? Gość
| Temat: Re: Co jest czego nie ma co do poprawy Pią Cze 01, 2012 6:20 pm | |
| Czy Ty przypadkiem nie podałaś przykładu z Messiru albo Cerelainu?
Opracowujemy właśnie ten system PK, ale najpierw musimy ustalić wzór KP, dlatego mówiłam, gdzieś na innym forum, jak to ma być z PK. Powiedziałam, mniej więcej to samo co do umiejętności. jestem za tym, by taki system wprowadzić, zmusi to, teoretycznie, poniekąd graczy do udziału fabularnego. |
| | | Go?? Gość
| Temat: Re: Co jest czego nie ma co do poprawy Pią Cze 01, 2012 6:23 pm | |
| Dokładnie z Cere który ten system wprowadziło na ostatnią erę. Sprawuje się świetnie. Jeśli chodzi o kp... Odezwę się do Ciebie na priv na grze i tam dokładnie Ci powiem jak to funkcjonowało, może Wam to pomoże. |
| | | Go?? Gość
| Temat: Re: Co jest czego nie ma co do poprawy Pią Cze 01, 2012 6:27 pm | |
| Nie chciałbym aby cokolwiek było brane z innych gier, wtedy jest plagiat. Mamy wymyślić własny. A tarina nie chce plagiatów |
| | | Go?? Gość
| Temat: Re: Co jest czego nie ma co do poprawy Pią Cze 01, 2012 6:28 pm | |
| Tu nie chodzi o plagiat tylko o pomoc. To wyżej jest przykładem. Tarina sama powiedziała, że pracują na podobnym systemem. System próbuje wprowadzić dużo gier, ponieważ bardziej mobilizuje graczy i jest prostu. |
| | | Go?? Gość
| Temat: Re: Co jest czego nie ma co do poprawy Pią Cze 01, 2012 7:03 pm | |
| Gram na Cere, to wiem jak on działa, w końcu mam tam czerwona rangę, ale przez kolokwia i przyszłe zamknięcie gry, całą zabawa z moim pomysłem umarła ;/
Nie ważne, wracając do sprawy.
Coraz więcej gier wrzuca taki system do gry, ponieważ jak to wspomniane wyżej " System próbuje wprowadzić dużo gier, ponieważ bardziej mobilizuje graczy i jest prostu.". Gram na wielu grach, gdzie ten system funkcjonuje i jest bardzo skuteczny.
Poza tym, gracze będą mieli rozwój postaci, bo na przykład na takiej jednej grze, były ograniczenia do konkretnego schematu postaci. Każdy miał postacie na takim samym poziomie, tyle samo czarów i nie więcej. A chodzi o to, aby gracze, mieli możliwość rozwoju postaci przez cała erę, jak to pisałam wyżej- wtedy też postać poza rozwojem mechanicznym rozwinie się fabularnie. |
| | | Mardro
Nick : Lómendil Aldaser ID : 3 Ranga : Główny Doradca Liczba postów : 386 Join date : 31/05/2012 Age : 34 Skąd : Olkusz
| Temat: Re: Co jest czego nie ma co do poprawy Sob Cze 02, 2012 8:22 pm | |
| Jeśli chodzi o sprawy techniczne, to czas żeby się wypowiadał, ktoś z pracujących w tym zakresie. Co do kopiowania systemu z Cere:
Nie. Za krótko? Dobra... To inaczej: To, że wszyscy kopiują, nie znaczy, że my też musimy. Postarajmy się zrobić coś oryginalnego. Osobiście chętnie nawiążę współpracę z Fëandilem i pozostałymi MG w celu wybrania najlepszego wariantu dla gry fabularnej, o którym już byłą dyskusja w innym temacie i gdybym był Moderatorem Forum, to bym wam tutaj wyciął rozmowę i wkleił tam... | |
| | | Go?? Gość
| Temat: Re: Co jest czego nie ma co do poprawy Nie Cze 03, 2012 12:28 pm | |
| Mardro, my nie chcemy kopiować systemu z Cere- jestem temu przeciwna. Ja powiedziałam, co chcemy z Feanem wprowadzić i to wszystko. Są to PK, które będą rozdawane za rozgrywki fabularne dla graczy, które wykorzystają do KP, do rozwoju umiejętności. Jednak im wyższy poziom tym trzeba więcej PK. Nie chcemy tutaj łączyć mechaniki i fabuły- mam na myśli to, że statystyki w KP, nie będą miały nic wspólnego ze statystykami mechanicznymi. Fean będzie teraz mało dostępny, więc nie wiem jak to ogarniemy, ale musimy dać radę. Ja mam pod rząd dwa egzaminy, to tak w środę, najpóźniej w czwartek dodam nowy schemat KP wraz z umiejętnościami. Jak mówi Mardo, polecam zajrzeć do tematu: https://shire.forumpl.net/t112-zniesienie-stylu-gry |
| | | Fëandil Êlentáriel
Nick : Fëandil Aldamír Cúlinde ID : 23 Ranga : Władca Lothlórien Liczba postów : 492 Join date : 22/03/2012 Age : 33 Skąd : Gniezno | Poznań
| Temat: Re: Co jest czego nie ma co do poprawy Nie Cze 03, 2012 7:43 pm | |
| Bestiariusz jest ostateczny. Nie przewiduje "ekstra potworków", gra ma całkowicie zgadzać się z twórczością Tolkiena. Zawarłem tam wszystko co opisał. | |
| | | Go?? Gość
| Temat: Re: Co jest czego nie ma co do poprawy Nie Cze 03, 2012 8:41 pm | |
| Fean...rozmawiałam z Lenwe w sprawie praw autorskich...jeśli mamy w grze opisy tośka w tośkę z Tolkiena to łamiemy prawo autorskie...ja bym proponowała bazować się na jego twórczości, zrobić coś fanowskiego, ale opisy niech będą nasze, nie Tolkiena Ja wiem, że to błaha sprawa i znowu to poruszam.
Ja wiem, że chcesz żeby było jak w Tolkienie, ale podpisujecie się, że gra jest Wasza, w tym zawarte opisy pochodzące z Tolkiena, a to samo w sobie jest plagiatem- przywłaszczasz sobie coś, co nie jest Twoje i się pod tym podpisujesz i mówiłam, na NC jak była rozmowa o tym, że trzeba by było najlepiej zrobić taka klauzurkę, że wszystkie opisy należą do Tolkiena i wydawców, wydających jego książki.
Poza tym, po trudach, dorwałam jednego z adminów z tamtej gry, bo miałam do niego prywatną sprawę i przy okazji spytałam o ten nasz malusi problem...opowiedział mi jak to było u nich na grze, właśnie z podobnym problemem.
Wiem, jak to może być odebrane, że niby chcę zmieniać coś po swojemu czy jakoś tak, ale serio...chyba nie chcecie zostać pozwani przez prawników?
Bo nie zapominajcie, że za łamania praw z książek będziecie sądzeni nie według naszego prawa, a według prawa państwa, gdzie pierwszy raz wydała została jego książka, tudzież wydawnictwo, którego prawnik wypatrzy Waszą grę.
Może Shire jest małą grą, ale gra to gra, bardziej mi zależy na tym, Twórcy gry nie mieli problemów, tylko dlatego, że chcą by ich gra była tośka w tośkę bazowana na świecie Tolkiena...
Interpretujcie moje słowa jak chcecie, do Was należy decyzja, ale nie chcę potem patrzeć, jak z chęci zabawy w świecie Tolkiena wylądujecie w sądzie... |
| | | Żabcia
Nick : Reainae ID : 132 Ranga : Mieszkanka Liczba postów : 218 Join date : 03/04/2011 Skąd : Rzeszów
| Temat: Re: Co jest czego nie ma co do poprawy Czw Lip 26, 2012 1:38 am | |
| Co w końcu z tymi KP? Sprawa z licencją ucichła, czy są podejmowane jakieś kroki w tym kierunku? Tam jeszcze wspominaliście po drodze o punktach klimatu. Macie coś do dodania, czy mogę zamknąć? | |
| | | Go?? Gość
| Temat: Re: Co jest czego nie ma co do poprawy Czw Lip 26, 2012 9:25 am | |
| Mardro sprawdzał Punkty Klimatu i Punkty Reputacji, tylko nie pamiętam których nie dodawało, tzn dodaje ale Mardro nie wie gdzie.
Potrzebuję jeszcze jednego MG do pomocy, bo sama to ja będę długo to robić, a chciałabym, żeby coś w końcu ruszyło.
KP jest w dziale prywatnym, potrzeba poopisywać umiejętności klasowe i rasowe (do tego są potrzebne odświeżone opisy ras, profesji klasa).
Tak są robione, ale mówię potrzebuje jakiegoś MG tudzież innego rangowego do pomocy. |
| | | Fëandil Êlentáriel
Nick : Fëandil Aldamír Cúlinde ID : 23 Ranga : Władca Lothlórien Liczba postów : 492 Join date : 22/03/2012 Age : 33 Skąd : Gniezno | Poznań
| Temat: Re: Co jest czego nie ma co do poprawy Czw Lip 26, 2012 9:56 am | |
| - Tarina napisał:
- KP jest w dziale prywatnym, potrzeba poopisywać umiejętności klasowe i rasowe (do tego są potrzebne odświeżone opisy ras, profesji klasa).
Większość ras, klas i profesji rozpiszę osobiście. Paradygmat opisu stworzę i wrzucę w weekend. - Tarina napisał:
- Potrzebuję jeszcze jednego MG do pomocy, bo sama to ja będę długo to robić, a chciałabym, żeby coś w końcu ruszyło.
Tak są robione, ale mówię potrzebuje jakiegoś MG tudzież innego rangowego do pomocy. Nie zauważyłem od Ciebie wiadomości na poczcie/rozmowie z odpowiednią prośbą, oraz uzasadnieniem. | |
| | | Go?? Gość
| Temat: Re: Co jest czego nie ma co do poprawy Czw Lip 26, 2012 10:50 am | |
| - Cytat :
- Nie zauważyłem od Ciebie wiadomości na poczcie/rozmowie z odpowiednią prośbą, oraz uzasadnieniem.
Na forum gdzieś padło, że przydałby się jeszcze jeden MG, bo jak Ciebie nie ma i nie ma mnie to nie ma żadnego MG. Uważam, że to dobre uzasadnienie. Poza tym, jesteś PMG, powinieneś wiedzieć, że poza PMG powinno być dwóch MG (łącznie ze mną) skoro gra się rozwija.... - Cytat :
Większość ras, klas i profesji rozpiszę osobiście. Paradygmat opisu stworzę i wrzucę w weekend. Nie bierz wszystkiego na siebie- któryś z chłopaków miał coś opisać, jakaś rasę- nie zabierajmy także graczom możliwości wykazania się- zaraz pójdzie masówka na ten temat. |
| | | Fëandil Êlentáriel
Nick : Fëandil Aldamír Cúlinde ID : 23 Ranga : Władca Lothlórien Liczba postów : 492 Join date : 22/03/2012 Age : 33 Skąd : Gniezno | Poznań
| Temat: Re: Co jest czego nie ma co do poprawy Czw Lip 26, 2012 12:23 pm | |
| - Tarina napisał:
-
- Cytat :
- Nie zauważyłem od Ciebie wiadomości na poczcie/rozmowie z odpowiednią prośbą, oraz uzasadnieniem.
Na forum gdzieś padło, że przydałby się jeszcze jeden MG, bo jak Ciebie nie ma i nie ma mnie to nie ma żadnego MG. Uważam, że to dobre uzasadnienie. Poza tym, jesteś PMG, powinieneś wiedzieć, że poza PMG powinno być dwóch MG (łącznie ze mną) skoro gra się rozwija....
- Cytat :
Większość ras, klas i profesji rozpiszę osobiście. Paradygmat opisu stworzę i wrzucę w weekend. Nie bierz wszystkiego na siebie- któryś z chłopaków miał coś opisać, jakaś rasę- nie zabierajmy także graczom możliwości wykazania się- zaraz pójdzie masówka na ten temat. Na chwilę obecną nie przewiduję rekrutacji. Jeżeli chodzi o wzory rasy, szczepów, oraz profesji - będą pisane przez rangowych. Gracze mogą się udzielać w rzeczach mniej fundamentalnych. Więc proszę abyś nie wysyłała masówki. ( następnym razem wcześniej pytaj, zanim coś stwierdzisz na forum). | |
| | | Żabcia
Nick : Reainae ID : 132 Ranga : Mieszkanka Liczba postów : 218 Join date : 03/04/2011 Skąd : Rzeszów
| Temat: Re: Co jest czego nie ma co do poprawy Czw Lip 26, 2012 12:46 pm | |
| Czyli skoro prace nad omawianymi sprawami trwają, temat zamykam. | |
| | | Sponsored content
| Temat: Re: Co jest czego nie ma co do poprawy | |
| |
| | | | Co jest czego nie ma co do poprawy | |
|
| Pozwolenia na tym forum: | Nie możesz odpowiadać w tematach
| |
| |
| |
|