Forum Shire
Czy chcesz zareagować na tę wiadomość? Zarejestruj się na forum za pomocą kilku kliknięć lub zaloguj się, aby kontynuować.


Forum Shire
 
IndeksSzukajLatest imagesRejestracjaZaloguj

 

 Opisy dla nacji/plemion

Go down 
AutorWiadomość
Go??
Gość




Opisy dla nacji/plemion  Empty
PisanieTemat: Opisy dla nacji/plemion    Opisy dla nacji/plemion  Icon_minitimePon Cze 27, 2011 5:25 pm

Witam ponieważ jest to mój pierwszy post liczę, że zostanę potraktowany łagodnie. Widząc braki i błędy w opisach, że ta powiem ludzi postanowiłem je naprawić lub stworzyć od nowa. Oczywiście jest to początek pracy, mam dwóch pomocników i jesteśmy w stanie zrobić opisy wszystkich ludów Śródziemia aby gra była pełniejsza. Mam też kilka pomysłów dotyczących Easterlingów oraz Haradrimów przecież nie były to spójne ludy, a potoczne nazwy mieszkańców wschodu i zachodu, gdyby oprzeć się na Merpie mielibyśmy możliwość ciekawej rozgrywki fabularnej na tamtych terenach. Daję więc próbkę ludów, są to wszystkie ludy potomkowie Edainów przyjaciół Elfów które istniały lub mogły istnieć na przełomie er III i IV.
Dziękuję za przeczytanie moich wypocin

Pozdrawiam.



1. Edainowie, Ludy Zachodu i Centrum Śródziemia:
a) Dúnedainowie
Charakteryzują się wśród ludzi długim wiekiem, w mowie posługują się wspólną mową bądź sindarinem. W dorosłość wchodzą w wieku około 30 lat, wtedy też zazwyczaj zakładają rodziny. Zazwyczaj dożywają wieku 160-170 lat. Przez ostatnie dziesięć lat życia następuje szybki okres starzenia się. Dunedainowie są spadkobiercami Numenoru, często wracają do niego myślami. Wyglądają różnie choć wspólną cechą wszystkich Dunedainów jest wysoki wzrost. Są zazwyczaj blondynami o niebieskich ozach bądź brunetami o oczach szarych. Dunedaini nie zmieszani z krwią zwykłych ludzi lub połączeni z krwią elfów mogą dożyć nawet do dwustu lat, a w niektórych przypadkach i kilka lat dłużej.
Dzielą się na jeszcze dwie podgrupy różniące się jedynie miejscami zamieszkania:

- Dunedaini Arnoru zamieszkują Annuminas stolicę ich państwa, tereny wokół jeziora Evendim - posiadają tam majątki rolne, miasta Arnoru Fornost, Tharbad i niektórzy Isengard.

- Dunedaini Gondoru zamieszkują Minas Tirith, Osgiliath Dol Amroth oraz tereny wokół tych miast.

b) Gondorczycy
Lud ten całkowicie wykształcił się pod koniec III ery. Są mieszanego pochodzenia Haradrimsko-gwathurimsko-dunedaińskiego. Nie posiadają jednolitego wyglądu, zamieszkują wszystkie krainy wchodzące w skład Królestwa Gondoru. W Gondorze pełnią rolę mieszczan oraz rolników. Kulturę przejęli od Dunedainów jednak ma ona bardziej ludzki charakter w mowie posługują się językiem wspólnym. Są dominującą grupą ludności Gondoru.


c) Rohirrimowie- Zwani też czasami Eorlingami, Eothedami bądź po prostu jeźdźcami. Zamieszkują tereny Rohanu dawnej Gondorskiej prowincji, ciągle popadają w konflikty z Dunlandczykami, ich sąsiadami zza Gór Mglistych. We większości są blondynami różnych odcieni, posiadają różne kolory oczu. Pochodzą w prostej linii od Nortów którzy przenieśli się w północne części doliny, a później na wezwanie namiestnika Gondoru, Ciriona przenieśli się na terytoria które zamieszkują do dziś. Zajmują się hodowlą koni, bydła oraz rolnictwem. Są świetnymi jeźdźcami.

d) Nortowie(Wersja zamienna Northmeni) Jest to lud pochodzenia Edaińskiego zamieszkujący tereny na wschód od Wielkiego Zielonego lasu (Mrocznej Puszczy) są potomkami ludu Maracha, żyją w przyjaźni z Gondorem, ich wrogami są Easterlingowie. Żyją w klanach, prowadzą osiadły lub wędrowny tryb życia w zależności od typu życia, hodowcy bydła wędrują, natomiast rolnicy żyją we wioskach z jedną centralną gdzie żyje przywódca klanu.

e) Beorningowie- Zamieszkują doliny Anduiny pomiędzy Górami Mglistymi, a Wielkim Zielonym Lasem. Powiada się, że władcy tego ludu potrafią zamieniać się w niedźwiedzia i takie jest godło tego ludu. Żyją oni w rozproszeniu bez znaczniejszej organizacji państwowej. Podobno w ważnych momentach dla ludu starsi spotykają się na wiecach oczywiście pod przewodnictwem króla. Podobnie jak Rohirimowie są potomkami Nortów. Można powiedzieć, że są neutralni względem innych ludów.

f) Arnorczycy - Lud powstały w IV erze z ludności napływowej oraz autochtonów pochodzących od rodu Beora Starego. Mieszkają w Arthedainie i Kardolanie północnym.

g) Bardanie - Lud powstały z połączenia mieszkańców Esgaroth oraz napływowych Nortów. Mieszkają oni w miastach Dale oraz Esgaroth i pomiędzy rzekami Celduiną i Carnen. Stolicą kraju jest Dale utrzymują oni chłodne stosunki z Easterlingami, natomiast dobre z krasnoludami z którymi handlują. Przez ich terytoria przechodzi szlak handlowy z Dorwinionu do Leśnego Królestwa.

h) Gwinwaith - Lud zamieszkujący Dorwinion, przejęli kulturę Avarich którzy mieszkają wśród nich. Produkują najmocniejsze wina w Śródziemiu, są jednym z najbardziej strzegących swojej prywatności ludem Śródziemia.
Powrót do góry Go down
 
Opisy dla nacji/plemion
Powrót do góry 
Strona 1 z 1
 Similar topics
-
» Wygląd i opisy.

Pozwolenia na tym forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
Forum Shire :: Sprawy Krainy :: Propozycje :: Fabularne-
Skocz do: