Fëandil Êlentáriel
Nick : Fëandil Aldamír Cúlinde ID : 23 Ranga : Władca Lothlórien Liczba postów : 492 Join date : 22/03/2012 Age : 33 Skąd : Gniezno | Poznań
| Temat: Bestiariusz Śródziemia Nie Maj 27, 2012 9:57 am | |
| Ryś Stosowanie przez Galadrielę magicznej obręczy, podczas III ery, przyspieszało rozwój flory i fauny. Rysie pospolite, na które wpłynęła cząstka magii, są większe od swych pobratymców, jednocześnie rozwoju uległ zmysł drapieżcy. Szczególnie dużo problemów sprawiają górnikom z Othrirkar, krasnoludzkiej kopalni w Nan Amlung, gdyż często wchodzą one do ich siedzib czy drążonych tuneli.Krebain Żyjące w Dunlandzie i Fangornie czarne wrony. Ptactwo na usługach Sarumana. Podczas Wojny o Pierścień śledziły poczynania Drużyny Pierścienia.Dzik Duży ssak lądowy, zamieszkujący lasy, puszcze, oraz stepy. Osiągają masę 320 kilogramów, co pozwala im stratować rosłego człowieka. Wyposażone w trzy pary siekaczy i parę kłów, zadają rany kłute, szarpane.Wilk Drapieżnik zamieszkujący lasy, równiny, tereny bagienne oraz góry (największe skupiska znajdują się w Górach Mglistych, czy Ered Nimrais). Długość kłów dorosłego osobnika może wynosić nawet 6cm.Ninevet Drapieżnik lubujący tereny o wysokim stopniu wilgotności, jak: mokradła, bagna, jeziora i wolno płynące rzeki w całym Śródziemiu. Bardzo sprytne stworzenie. Swoją ofiarę ogłusza, uderzając grzbietem, po czym wciąga ją pod wodę czekając aż się utopi.Brzęczyróg Największe insekty zamieszkujące Ardę. Rzadkie, lecz często śmiercionośne. Osiągają wagę 4 kilogramów. Uzbrojone w ostrą jak brzytwa, spiczastą kłujkę z chityny. Rozszarpują ciało ofiary uprzednio wysysając z niej całą krew.Niedźwiedź Ważący nawet 700kg drapieżnik, w pozycji stojącej mierzy maksymalnie trzy metry. Niezwykle szybkie i niepozornie szybkie zwierzęta, bez trudu przegonią dorosłego człowieka. Często zapuszczają się blisko ludzkich osad.Czerwona Paszcza Ryba zamieszkująca otchłani Morii, lub niezwykle głębokie słodkowodne jeziora. Jej szczęki przypominają uzębienie rekina, które charakteryzują rzędy ostrych zębów. Legendy głoszą, że jest w stanie połknął w całości psa, czy kozę.Vodyanoi Krewni ninevetów. Osiągają 180 cm, wyglądem przypominając czarne ropuchy. Zamieszkuje mętne bajora. Znana jest z umiejętności połykania istot większych od siebie rozmiarów. Warg Inteligentne wilki, lecz kilkukrotnie od nich większe, odmienione przez zło, posiadające zdolność mowy. Uwielbiają świeże mięso, przez co napadają na wioski, czy osady. Nacisk ich szczęk osiąga 900kg, zaś masa ciała oscyluje wokół 400kg. Goblin Zamieszkujące Ered Luin, czy Góry Mgliste stwory, charakteryzujące się grubą, zieloną skórą, oraz dużymi skośnymi oczyma. W walce, czy polowaniach zawsze wykorzystują swój ogromny potencjał liczebny. Niezwykle agresywne i rządne krwi. Są podłymi i okrutnymi poczwarami.Ork Niskiej postury, acz krępi. Pożywiali się krwią i mięsem zwierząt, ludzi, a nawet swych braci. Nienawidzą światła. Dzielą się na wiele szczepów np. orków z Isengardu, z Minas Morgul. Poszczególne szczepy prędzej skore były do wzajemnych utarczek niż do współpracy. Niezwykle uzdolnieni w kuciu broni i kopaniu tuneli. Używali zresztą wielu rodzajów: mieczy, włóczni, łuków, noży.Wilczy Jeździec Wargi ujeżdżane przez orków. Stosowane jako swoista jazda wojsk zła. Najeżdżali ziemię Eriadoru w sposób podjazdowy wykorzystując swoją szybkość i wytrzymałość.Uruk-Hai Rasa orków, o czarnej skórze i czarnej krwi. Wzrostem dorównują ludziom i nie obawiają się światła. Odznaczają się większą siłą i wytrzymałością niż pomniejsi orkowie, są też straszliwi w walce. Noszą czarne zbroje i kolczugi, uzbrojeni są w okrągłe miecze i włócznie.Troll Jaskiniowy Za siedzibę obrały sobie Morię. Pokryte łuską, zaś ich skóra ma odcień zielony. Powolne stworzenia o niskim ilorazie inteligencji. Dzięki swojej posturze posiadają nadludzką siłę. Zostały wyhodowane w I Erze Gwiazd przez Morgotha, w głębokich otchłaniach Angbandu. Huorn Są to drzewa obudzone przez Entów lub Entowie, którzy z biegiem lat stali się bardziej drzewiaści. Pomocnicy Entów, lecz bez ich nadzoru stawają się dzikie, niebezpieczne i niegodziwe.Mûmakil Znane także olifantami. Żyjące w Haradzie stworzenia, które osiągały wysokość 6 metrów, posiadając przy tym niesamowitą masę ciała – od czterech do sześciu ton. Atakowały za pomocą wytrzymałych, długich kłów. Haradrimowie uzbrajali Mumakile w wieżyczki strzelnicze podczas walki na Polach Pellenoru.Upiór Kurhanu Złe duchy nieznanego pochodzenia, służące Czarnosiężnikowi z Angmaru. Zamieszkiwały grobowce królów Arnoru i Cardolanu. Były wrogo nastawione do każdego, kto odwiedzał Kurhany; więziły ludzi i składały ich w ofierze.Iornaitha Olbrzymi pająk, potomek Ungolianty. Przyszła na świat w Górach Mglistych. Zamieszkuje ciemne puszcze, oraz jaskinie.Gorthorog Starożytne i nieliczne, lecz niezwykle silne istoty. Podobne do troli, lecz zręczniejsze i okrutniejsze. Ustawiani w pierwszej linii wojsk Angmaru niczym ostra krawędź miecza. Niektórzy twierdzą, że to za ich sprawą zniszczona została wieża Amon Sul, jednak nie przeżył nikt kto mógłby to potwierdzić.Olog-Hai Sauron pod koniec Trzeciej Ery stworzył, zręczne i przemyślne trolle, które mogły przebywać na słońcu tak długo, jak tylko przetrzymywała je tam jego wola. Miały rozum i przebiegłość nikczemnych ludzi, ostre kły i pazury, okrągłe, olbrzymie czarne tarcze, a za broń używały młotów.Umarły z Dunharrow Duch człowieka z plemienia górali, z Ered Nimrais. Spokrewnieni z Dunlendingami. Podobnie jak jego bracia, złamał przysięgę daną Isildurowi i wsparł Gondoru w walce z Sauronem, którego niegdyś byli poddanymi.Wilkołak Magicznie powstałe istoty, bądź słudzy Morgotha przeobrażeni w postać wargów. W odróżnianiu od nich, potrafią jednak stawać na tylnich łapach i przybierać postawę podobną człekokształtnej. Skrzydlate bestie W Trzeciej Erze były hodowane przez Saurona, który oddał je Nazgûlom jako latające wierzchowce. Bestie te były potężnych rozmiarów – porównywane wielkością orłów. Okryte były śliską skórą, pozbawione piór.Czatownik Słodkowodne krakeny, zamieszkujące wody Głębi. Szczęki jego posiadają niezliczoną ilość kłów, zaś ich szerokość oscyluje wokół pięciu metrów. Atakują za pomocą umięśnionych macek, które potrafią złamać kręgosłup potencjalnej ofierze. Thuringwethil Wampirzyca na usługach Saurona. Zapewne podobnie jak Ungolianta, była majarem. Przyjmując postać nietoperzycy ogromnych rozmiarów, atakowała swe ofiary żelaznymi szponami, przecinając ich ciała w locie. W sindarinie znaczy kobieta tajemnego cienia.Smoki Zimne Bezskrzydłe Zwane wielkimi gadami, pozbawione były daru emitowania żaru. Posiadają dłuższe kończyny niż swoi skrzydlaci bracia, dzięki którym posiadają umiejętność szybszego poruszania się po lądzie.Nazgûl Byli początkowo ludźmi, potężnymi władcami krain Śródziemia, a zarazem powiernikami dziewięciu pierścieni. Sauron usidlił ich za pomocą Jedynego i przeobraził w upiory, które zatraciły ciała i zyskały nieśmiertelność. Oprócz straszliwych ran, pozostawiają po sobie czarne tchnienie, które prowadzi do obłędu i śmierci.Balrog Duchy ognia uznające panowanie Morgotha, upadłego Valara. Niegdyś Ainurowie, którzy zaślepieni złem podążyli ścieżką ciemności. Wzrostem kilkukrotnie przewyższające człowieka. Potężne skrzydła potęgują ich masywną formę.Ognisty Smok Bezskrzydli Jedna z najpotężniejszych sług Morgotha. Pochodzące z północy gady, pokryte są niezwykle twardą łuską, która wraz z wiekiem przeradza się w swoista tarczę. Zwykłe ostrze się jej nie ima, acz podbrzusze jest jej pozbawione. Niezwykle inteligentne – ich mowa jest przebiegła i zwodnicza, zaś oczy potrafią omamić i odczytać najskrytsze słabości przeciwnika.Ungolianta Majar na służbie Melkora, przybrała formę pająka. Żywiła się światłem. Zatruła drzewa Valinoru, wysysając z nich całe życie. Była istota na tyle silną i niezależną, iż czuła się na siłach sprzeciwić się woli swojego Pana.Ognisty Smok Skrzydlaty Posiadające parę masywnych skrzydeł bestie, generowały wewnętrzny płomień, który pozwalał im zionąć ognistym podmuchem. Ostatnim przedstawicielem tego gatunku był Smaug, który przyporządkował sobie Erebor w 2770 roku. | |
|