Wpadłem na pomysł, nie codzienny jak mi się zdaje, aczkolwiek chyba możliwy do zrealizowania. Polegał by on na dodaniu każdej postaci drzewka/drzewek umiejętności. Po zwiększeniu siły przeciwników na arenie, coś takiego mogłoby być przydatne.
Drzewka miałyby wyglądać mniej więcej tak. (Wybaczcie, nie miałem jak tego przedstawić xD)
S K I L L 1
/ \
SKILL 2 SKILL 3
/ \ / \
SKILL 4 SKILL 5 SKILL 6 SKILL 7
(I tak Dalej, w zależności od tego, ile będzie skili.)
Trzeba będzie ustalić maksymalny poziom umiejętności. Oczywiście aby dać punkt np. w SKILL 2 trzeba go najpierw odblokować, czyli dać 1 pkt w SKILL 1.
Np. Mamy dwa drzewka. Jedno to umiejętności pasywne, takie jak : Unik, parowanie, blok itp. (Zależne od klasy postaci)
Czyli np. Blok- Zwiększa twoje szanse na zablokowanie ciosu wroga (W nawiasie pokazany byłby procent, czyli szansa na zablokowanie ciosu wroga. Oczywiście, jeżeli damy 1 pkt, to szansa ta wynosić będzie jakieś 4%. Jednak stopniowo dodając punkty można by dojść do, załóżmy 25%)
Czyli: (Po najechaniu na ikonkę umiejętności wyświetlało by się coś takiego)
Blok (PZM UM) - Zwiększa twoje szanse na zablokowanie ciosu wroga (%)
Drugie drzewko z umiejętnościami, które możemy wykorzystać w walce z potworem. Tutaj już jest większy manewr. Np. Dla łucznika może być to strzał seryjny. Jego działanie polegałoby na zaatakowaniu wroga podwójnie, czy nawet potrójnie, albo gdy walczymy z dwoma wrogami, każdego po razie. (Też zależne od klasy postaci)
Jeśli znalazłby się ktoś zaciekawiony pomysłem, to mogę opisać umiejętności dla wszystkich klas.